назад (прил.) - кон (предл.)

Претходниот и новиот работодавач на работникот солидарно му се одговорни во обештетувањето за сите побарувања, настанати заради отказот.
„Работни спорови - Позитивни примери од судската пракса“ од Димитар Апасиев (2011)
Ако работодавачот времено ја пренесе врз основа на правна зделка [закуп, наем] целосната или дел од дејноста на друг работодавач, преминуваат работниците по престанувањето на важноста на правната зделка назад кон првиот работодавач или кон новиот работодавач – преземач на дејноста (чл. 68, ЗРО).
„Работни спорови - Позитивни примери од судската пракса“ од Димитар Апасиев (2011)
И бидејќи имам лоша навика да го прелистувам весникот од назад кон напред, свесно прескокнувајќи ги страниците за економија и политика, но не со цел да се задржам на некролозите, туку на рубриката за култура (ако воопшто има таква во овој ден од неделата), случајно дофаќам две страни повеќе и кога во рубриката црна хроника, што ќе видам: Јадранка сликана во придружба на двајца батки облечени во униформи, очигледно припадници на безбедносните служби, кои ѝ помагаат да излезе од огромен црн џип, ламја од минимум 3000 кубика.
„Вител во Витлеем“ од Марта Маркоска (2010)
Со тоа математичкото мислење направи одреден чекор назад кон анализа на системот.
„МАРГИНА бр. 35“ (1997)
Другите залегнаа во растот и отворија оган, a пo кратко време затрештија и бомбите, но аскерот не се раздвои.
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
Дедот Јован направи „ногу ви години ефендии", но место одговор од ефендиите, го пречекаа селаните.
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
Живите онбашии им раскажаа на јузбашијата и мудурот како ти нападна Толе.
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
Турците спиштеа. Паднаа наместо уште двајца онбашии и двајца војници, а двајца лесно ранети, крвави, побегнаа назад кон Мелница.
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
— Нека кршка, нека кршка, Неговиот правец е преку река, — им рече тој на јузбашиите и прати едно одделение да ги извести оние јузбашии, што беа по левиот брег на реката за да се приберат кон селата Вепрчани и Гудјаково и да го чекаат арамбашата Толета со неговата дружина.
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
Тие про'ржаа, процвикаа и се вратија назад кон булукот, а Турчинот го поведе дедот Јована кон чешмичето.
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
Попот ја слушна Арслановата наредба, но место да излезе напред, се заврте назад кон народот, бидејќи и така стоеше во првите редици, та ги поткрена рацете и очите кон небото и почна да брбори некои молитви, a потоа им се обрна на селаните: — Селани, браќа, не оставајте ме сам да ме к'ваат орлите!
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
— Или сете, или никого! — се слушна гласот од Стојана Мисирлијата, којшто толку години оди фарија да ги брка комитите и со тоа не мала услуга му направи на Арслана, а преку него и на самиот падишах.
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
Четниците тргнаа по војводите на спротивната страна од Милана, назад кон Ливада, со надеж да се искачат на тој највисок врв и да ги најдат своите другари Попов, Сугарев, и Цилета и да ја поделат борбата и судбината, но на двесте триста метра под чуката просто нагазија на залегнатиот аскер, кој ги дочека со плотун од десет метра растојание.
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
Ги домами војските до Становица над Жиово, скршна на југ, небарем се враќа назад кон Градешница и преку Врпско ја прејде Црна и кондиса во Гудјаково, мислејќи дека ќе се поодмори дури да го побара бимбашијата на оваа страна од реката.
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
“Малку е сурово таму горе,” промрморе тој и тргна назад кон џипот.
„МАРГИНА бр. 1“ (1994)
Во време кога има толку многу за читање, го губиме нашиот вообичаен поглед развивајќи нова вештина - можеме да ја одмериме содржината на напишан текст според начинот на кој го чувствуваме кога го допираме, според неговата тежина или изглед. (...) Можеби се враќаме назад кон старите системи на комуникација.
„МАРГИНА бр. 1“ (1994)
„Грабни го де, нема да те гризне!“ извика еден од нив и потоа загазија назад кон брегот носејќи едно тело префрлено помеѓу нив.
„МАРГИНА бр. 32-33“ (1996)
Жената исплашено сподави во себе крик.
„МАРГИНА бр. 32-33“ (1996)
- Зошто стоиш тука? Не се плашиш... - Не. Од што би се плашел?
„МАРГИНА бр. 32-33“ (1996)
Тоа беше една жена - млада, гола, телото ⥊ беше млитаво и модрикаво под играта на батериските зраци.
„МАРГИНА бр. 32-33“ (1996)
Жената се доближи до работ на покривот над улицата и веднаш се стресе од вртоглавата замајливост на длабочината, напластена густо со квечерината, со недогледно дно, па се отфрли назад кон телото на мажот, удирајќи се во него и опрлувајќи го со трескава врелина и незапирливо треперење.
„МАРГИНА бр. 32-33“ (1996)
Ја положија на песокта веднаш после линијата од полусуви рибчиња исфрлени од брановите.
„МАРГИНА бр. 32-33“ (1996)
Тешки облаци и магли му го засенуваа погледот и го враќаа назад кон платното.
„Захариј и други раскази“ од Михаил Ренџов (2004)
Тогаш крикнаа и жените и како да ги подзеде чудна сила, исплашено ги фрлија цвеќињата и прснаа назад кон градот.
„Захариј и други раскази“ од Михаил Ренџов (2004)
Тој не може да ја следи нишката назад кон она што некогаш бил, ниту пак она што некогаш бил може да дојде до она што тој сега е; тоа затреперување на нишката само растреперува некои негови чувства, како нејасно сеќавање, и тој почнува да плаче.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“ од Гоце Смилевски (2010)
Плаче како мало дете. Неговата мајка вади марамче, ги брише неговите солзи, а потоа и мрсулите кои потекуваат по неговите масивни мустаќи.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“ од Гоце Смилевски (2010)
Знаеше дека не смее да се враќа назад кон селата.
„На пат кон Дамаск“ од Елизабета Баковска (2006)
Единствено му остануваше да оди напред, нагоре.
„На пат кон Дамаск“ од Елизабета Баковска (2006)
Кога помладиот војник исчезна во шумата, постариот се врати назад, излезе на патот за в град, погледна уште еднаш назад кон шумата и плукна бесно: „Пуф, со кого ќе крепиш фронт - кога и меѓу нас има такви...“
„Свето проклето“ од Јован Стрезовски (1978)
Оваа забелешка ме зачекори назад кон евтината забава, но Младичот ме задржа и, веројатно, сакаше да појдеме некаде каде што докажано нема да помине никој.
„Ниска латентна револуција“ од Фросина Наумовска (2010)
Секоја нова политичка теорија, сеедно како се нарекуваше, водеше назад кон хиерархијата и крутото уредување.
„1984“ од Џорџ Орвел (1998)
Трошчејкин влегува оддесно и се свртува назад кон вратата.
„МАРГИНА бр. 17-18“ (1995)
Таа најмалку е виновна... И на што да се надева за да најде сили да го направи првиот чекор... назад кон него? ***
„Омраза - длабоко“ од Драгица Најческа (1998)
Навистина живот ќе проживееме во Мариово како старите некогаш. – Ке си имаме уште многу расправии со тие горјани, туку нели ги налегнавме овие – и покажаа со главата назад кон врзаните – другите ќе го наведат грбот да ги јавнеме. A и кадијата нека е жив.
„Калеш Анѓа“ од Стале Попов (1958)
Мал знак на внимание кон наделеку познатата госпоѓа Петра“ „Со ништо не сум ве задолжила“, рече Петра поклопувајќи го со едната рака кесето со кафе и подавајќи ја другата кон шишето вињак, како да е готова да ги турне назад кон него и без проблем да ги тргне кон себе.
„Продавница за љубопитните“ од Мето Јовановски (2003)
Потоа, по некое време за кое Едо не беше свесен, милицијата ги потера селаните назад кон селото така што ја снема немата толпа селани во густото зеленило во кое беше обраснато селото.
„Продавница за љубопитните“ од Мето Јовановски (2003)
Дури подоцна, без команда, командирот се сврте назад кон заодената чета, па војниците, од неочекуваност, се натуркаа еден во друг од позади.
„Будалетинки“ од Мето Јовановски (1973)
Србин и Шишман веднаш штом сфатија што им вели Чакарвелика, ги свртеа полека главите назад кон планината како да ќе видат нешто од тоа што го чуја.
„Будалетинки“ од Мето Јовановски (1973)
- Одолговлечувате, - рече војникот и не свртувајќи се ја подаде раката назад кон Миладина.
„Будалетинки“ од Мето Јовановски (1973)
- викна Трајче и се спушти назад кон селото.
„Волшебното самарче“ од Ванчо Николески (1967)
Додека косеше Горјан, Трајче по една бразда ползеше назад кон селото, каде што се наоѓаа сандаците полни со муниција.
„Волшебното самарче“ од Ванчо Николески (1967)
Погледнувам нагоре... Се чини облачно. – Ќе врне – си велам, и побрзувам назад кон градот.
„Младиот мајстор на играта“ од Александар Прокопиев (1983)
Жената од портретот му се смешкаше спокојно и таинствено на Том и тој повторно погледна назад кон неа, а срцето му чукаше како некаква музика што ечеше во неговите уши. „Таа е прекрасна“, рече.
„Лек против меланхолија“ од Реј Бредбери (1994)
Пак се соочуваме со морални проблеми, како модернитетот и да не постоел: фрлени сме назад кон индивидуалната одговорност.
„МАРГИНА бр. 21“ (1995)
Тоа е причината зошто мислам дека социолошките теории за морал што го гледаат општеството како автор и бранител на моралот, треба да бидат ревидирани.
„МАРГИНА бр. 21“ (1995)
А кога ќе ме видеше легнат, со гордо крената глава се враќаше назад кон овците.
„Прва љубов“ од Јован Стрезовски (1992)
Потоа ја одравме кожата на мечката, ја наполнивме торбата со парчиња месо од плешките, шепите и срцето, за кои дедо рече дека се многу вкусни, и тргнавме назад кон Бегова Чешма.
„Јас - момчето молња“ од Јагода Михајловска Георгиева (1989)
Марко ја прегрна и ја поведе назад кон постелата. Беше поубава од дење.
„Вежби за Ибн Пајко“ од Оливера Николова (2007)