шеесетти (прид.) - година (имн.)

Она што се знае како сигурно, а за кое недвосмислено е кажано во записите на Нико Кочов, е дека Никола Поцо до средината на шеесеттите години, повеќе престојувал во Цариград, отколку во Маказар. Зошто?“
„Бунар“ од Димитар Башевски (2001)
Еднаш само му замери, во еден спонтан разговор, во времето на шеесеттите години пред да заминат во Мелбурн.
„Бунар“ од Димитар Башевски (2001)
Потполна телесна имерзија. Во истото време кога се појавија дисплеите монтирани на глава, се пројави радикално различен приод кон ВР.
„МАРГИНА бр. 15-16“ (1995)
Во историјата на модерната уметност три основни извори се земаат како најважни за настанувањето на денешниот мејл-арт: Њујоршката дописна школа на уметноста (New York Correspondence School of Art), основана 1962. од американскиот уметник Реј Џонсон, чија активност се состоела во праќање на сопствените колажи на одреден круг пријатели и уметници (вкупно имало стотина вклучени), по што добивал уметнички одговори; потоа е важно француското движење Нов Реализам (Nouveau Realisme) во рамките на кое во почетокот на шеесеттите Ив Клајн и Бен Вотје создаваа „поштенски скандали”; третото движење е меѓународната група Флуксус (Fluxus), која шеесеттите години работеше врз испитувањето на пропусноста на поштенскиот медиј како и на парафразирањето на неговите средства (марки, печати, дописни картички итн.).
„МАРГИНА бр. 15-16“ (1995)
Името, знакот, она малку преостаната идентификациона енергија, сето тоа флаширајте го и пратете го навака. 8 Margina #15-16 [1995] | okno.mk АНДРЕЈ ТИШМА И ABBE BUZONI ГО ПИШУВААТ ДИСОНАНТНИОТ МЕЈЛ АРТ ТЕКСТ КАКО ЕДЕН АВТОРЕФЕРЕНЦИЈАЛЕН ПРИЛОГ КОН АСПЕКТИТЕ НА МЕЈЛ-АРТОТ Историја Мејл-артот (англ. mail-art - поштенска уметност) како организирано и осмислено уметничко движење се јавува кон крајот на педесеттите и во почетокот на шеесеттите години на овој век, речиси едновремено на разни места на земјината топка.
„МАРГИНА бр. 15-16“ (1995)
Во доцните шеесетти години од овој век, Мирон Кругер, често нарекуван „таткото на виртуелната реалност”, почна да создава интерактивни окружувања каде што корисникот се движи без оптоварувачка опрема.
„МАРГИНА бр. 15-16“ (1995)
На младината денес многу повеќе ⥊ е достапен цел куп зависнички и опасни дроги отколку на нивните родители, што биле во шеесеттите години пионери на тоа подрачје.
„МАРГИНА бр. 22“ (1995)
Самиот проблем веќе во шеесеттите години сатирично го посочи Даглас Адамс (Douglas Adams) во својот Стоперски водич низ галаксијата (делче од него беше објавено во Маргина 13-14), а докрај со него се справија токму сајберпанкерите.
„МАРГИНА бр. 22“ (1995)
Основната идеја била во потенцирањето на идејата за обединета Македонија, притоа критикувајки ја политиката на СФРЈ и нејзиниот индеферентен однос која го имала кон Македонците во Грција и Бугарија.
„Џебна историја на македонскиот народ“ од Група автори (2009)
Во шеесеттите години се забележува засилено „националистичко” раздвижување во Македонија.
„Џебна историја на македонскиот народ“ од Група автори (2009)
Подоцна, во педесеттите и шеесеттите години, советскиот математичар Владимир Арнолд детално ја анализирал математиката на хаосот во осцилаторите, што е и срцето впрочем.
„МАРГИНА бр. 26-28“ (1996)
До подлабоки согледби дојде во педесеттите и шеесеттите години, главно благодарение на значајните идеи на советските теоретичари - Андреј Колмогаров и неговата брилијантна школа на математичари во Москва: Владимир Арнолд, Јаша Синај, заедно со Борис Чириков и неговите соработници кои теориски ги проучуваа проблемите при правењето на акцелератор за честици во Новосибирск.
„МАРГИНА бр. 26-28“ (1996)
Хундервасер Еколошка архитектура 120 Margina #19-20 [1995] | okno.mk Алдо Милохниќ ПРАВОТО НА ТРЕТА КОЖА за еколошката архитектура на Фриденсрајх Хундертвасер /Friedensreich Hundertwasser/ Иако звучи парадоксално, би можеле да кажеме дека за Хундертвасер-архитектот треба да им бидеме благодарни на стерилните бетонски блокови-бункери, кои беа изработувани во педесеттите и шеесеттите години.
„МАРГИНА бр. 19-20“ (1995)
Без разлика колку и добро да познавате нечија уметност, секогаш кога ѝ се навраќате таа повторно извира пред вас како нова, врз основа на новиот контекст, бидејќи вие сте изменети од минатиот пат, а и светот исто така.
„МАРГИНА бр. 11-12“ (1995)
Сериозноста на сликите и скулптурите досега нудеа, меѓу другото, бегство од светот на хамбургерите и евтините магазини, а најповеќе од постојаната пресија на рекламите, филмовите и телевизијата.
„МАРГИНА бр. 11-12“ (1995)
Филмовите ќе можат да се видат не само во специјалната сала туку и во самите галерии.
„МАРГИНА бр. 11-12“ (1995)
Секој став кој е повеќе од егоистичен пред сѐ е општествен, а општествениот став е поллитички став. okno.mk | Margina #11-12 [1994] 177 Херберт Рид “Политика на неполитичното”(1943) Во шеесеттите години, паралелно со рекапитулацијата и афирмацијата на Кејџовите ставови и искуства доаѓа до раслојување на неговото интелектуално интересирање што резултира со појава на дела во различни медиуми, со проширени стилски карактеристики.
„МАРГИНА бр. 11-12“ (1995)
Ова изгледа е најуспешен обид за бришење на разликата помеѓу животот и уметноста, така што животот останува живот, а уметноста уметност.
„МАРГИНА бр. 11-12“ (1995)
Како дополнување на регуларните проекции што ќе се одржу­ ваат во музејската сала (со големите јаболково зелени столови на склопување, дизајнирани во доцните дваесетти од Марсел Бројер), Франсис има намера да прикаже и неколку филма од пораната продукција на Ворхол, како “Empire” (1964) на пример; во соседната сала ќе бидат изложени уметниковите слики со славните личности од шеесеттите години.
„МАРГИНА бр. 11-12“ (1995)
Да се биде неполитичен не значи да се биде без политика.
„МАРГИНА бр. 11-12“ (1995)
Но уште полошо беше тоа што одредени критичари беа спремни ваквите дела да ги примат како сериозни уметнички дела, меѓу кои и Џин Р. Свенсон од Art News и историчарот на уметност Роберт Росенблум.
„МАРГИНА бр. 11-12“ (1995)
Кога поп-артот се појави шеесетите години на ликовната сцена, втората генерација на апстрактните експресионисти се подготвуваа да јуришаат на високите естетски вредности што ги поставија Вилијам де Кунинг, Џексон Полок, Бернет Њумен и другите.
„МАРГИНА бр. 11-12“ (1995)
Сепак, книжевниот авторитет на писателот и невообичаената тематика која произлегува од автентичното доживување направија Вратата на перцепцијата да стане барана литература, особено меѓу младите, и таа на одреден начин ја подготви психоделичната експлозија на шеесеттите години.
„МАРГИНА бр. 8-9“ (1994)
Во шеесеттите години, за време на испитувањата со дрога коишто американските универзитети ги правеа за воената и известувачката служба, двајца психолози од Харвард - Тимоти Лири и Ричард Алперт, тврдеа дека ЛСД е “хемиски клуч” којшто ги отвора портите на мозокот за нови искуства.
„МАРГИНА бр. 8-9“ (1994)
Во педесеттите и шеесеттите години дрогата била употребувана во психотерапијата на алкохоличарите okno.mk | Margina #8-9 [1994] 133 и зависниците од дрога и им била давана на пациенти со сериозни заболувања за полесно да се соочат со смртта.
„МАРГИНА бр. 8-9“ (1994)
Но кога во почетокот на шеесетите години, тогаш се пуштија границите и едночудо наш народ замина на печалба во Европа и низ светот, дознале дека тоа не е така, дека земјата лежи напуштена и неизорана, а дека зградите се уриваат и нема кој да ги поправи, почнале да се подготвуваат за враќање.
„Потковица на смртта и надежта“ од Миле Неделкоски (1986)
Станицата, подигната на само еден до два километра северно од мостот на Црна, Перевото име и презиме ги носеше сè со шеесеттите години, односно сè до подигнувањето на новата железничка станица, во Торојца, неколку километри понасевер од старата, на влезот во Потковицата, кој не е поширок од еден километар.
„Потковица на смртта и надежта“ од Миле Неделкоски (1986)
А тоа, отстојувањето на Имотот, во градежна смисла, сѐ до средните шеесетти години на нашиов век, кога се урна господарската живеалишна зграда, се должи покрај на отпорноста на градежниот материјал (камен, малтер од негасена вар и дабово дрво) и на вештината на градењето, уште и на итроста, грижливоста и жилавоста на неговите стопани, а потоа и на една, иако понижувачка, среќна историска околност.
„Потковица на смртта и надежта“ од Миле Неделкоски (1986)
Направена од врбови прачки, трева, шамачишта и трски, гнила и иструлена, постоеше сè до шеесеттите години на овој век, кога беше извршено исушувањето на мртвиците во сето Бакарно Гумно.
„Потковица на смртта и надежта“ од Миле Неделкоски (1986)
Фаерабендовиот скептицизам се продлабочи во шеесеттите години кога сѐ поголем и поголем број мексикански, африканско-американски и индијански студенти започнаа да го посетуваат Беркли.
„МАРГИНА бр. 4-5“ (1994)
Од шеесеттите години па наваму го видовме неуспехот на идеологијата на “лонецот за претопување”“.
„МАРГИНА бр. 4-5“ (1994)
Тој исто така тврдеше, на ужас на Кун, дека неговиот космополитски модел на 98 Margina #4-5 [1994] | okno.mk науката може исто така да се примени и на организираниот криминал.
„МАРГИНА бр. 4-5“ (1994)
Доволен број од нас се враќаа со вести „од прва рака“ охрабрувајќи ги и другите да се обидат во истото - увод во масовното излегување на студентите на улиците во шеесеттите години.
„МАРГИНА бр. 1“ (1994)
Некои од најдобрите идеи за дефинирање и мерење на сложеноста произлегле од истражувањата на Клод Шенон, Андреј Колмогоров и Грегориј Чаитин во пеесеттите и шеесеттите години.
„МАРГИНА бр. 29-31“ (1996)
Од 1946 година, па сè до крајот на шеесеттите години, и покрај рехабилитацијата, неговите дела не се печатат.
„Црни овци“ од Катица Ќулавкова (2012)
По мајка Англичанец, така што од дете ги говорел паралелно шпанскиот и англискиот јазик.
„Црни овци“ од Катица Ќулавкова (2012)
Веќе во шеесеттите години се пројави позитивно вреднување на новите тенденции.
„МАРГИНА бр. 36“ (1997)
Во шеесетите години на минатиот век во Струга, на брегот на Езерото започнаа да се собираат значајни поети првин од Македонија, па потоа од Југославија и на крајот од сите континенти на чудесни читања песни на мостот на истекот на реката Дрим, која се влива во Јадранското Море, на претставување на славен поет во Катедралната црква Света Софија во Охрид, на средба крај манастирот Свети Наум, на самата граница меѓу Македонија и Албанија.
„Амбасади“ од Луан Старова (2009)
Овде, на брегот, пред големата врата на животот, зачнаа и моите големи пријателства со кои мојот живот и пишување добиваа нова смисла во моите спротивставувања на балканизацијата.
„Амбасади“ од Луан Старова (2009)
Постарата генерација беше главно ликвидирана во големите чистки од педесеттите и шеесеттите години, а малкумината кои преживеаја, одамна беа испреплашени до тотално умствено предавање.
„1984“ од Џорџ Орвел (1998)
Таа беше израснала по Револуцијата и беше премногу млада за да се сеќава на идеолошките битки од педесеттите и шеесеттите години.
„1984“ од Џорџ Орвел (1998)
Мислеше дека тоа морало да биде некаде во шеесеттите години, но не беше сосем сигурен.
„1984“ од Џорџ Орвел (1998)
По револуционерниот период од педесеттите и шеесеттите години, општеството се прегрупира, како и секогаш, на висока, средна и ниска група.
„1984“ од Џорџ Орвел (1998)
Колку во своите промислувања за медиите се надоврзувате на концептите настанати во шеесеттите години?
„МАРГИНА бр. 17-18“ (1995)
Во педесеттите и шеесеттите години Хичкок се наоѓаше на врвот од своето творештво и својот успех.
„МАРГИНА бр. 21“ (1995)
Тој во шеесеттите години на минатиот век го напуштил родниот си козјачки крај и се е досетил во Куманово каде создал меана и трговија со жито.
„Човекот со четири часовници“ од Александар Прокопиев (2003)