нејзин (прид.) - последен (прид.)

И козите добиваа сила. Речиси ја мелеа самата земја, ги извлекуваа нејзините последни сокови, пред да исчезнат во земјата.
„Времето на козите“ од Луан Старова (1993)
Потоа погледот ѝ паѓа на карт-посталот со ракописот на маж ѝ, и како и секое утро, откако ќе утврди дека децата спијат, наместо кошмарниот сон, ја реконструира приказната на нејзиниот живот, особено нејзините последни неколку години.
„Светилка за Ханука“ од Томислав Османли (2008)
Во прво време и таа поверува во гласините што се ширеа меѓу Евреите на Солун, дека маж ѝ е затворен таму, дури и некое време по добивањето на неговата штура картичка од Виена од која со сигурност единствено можеше да утврди дека е жив.
„Светилка за Ханука“ од Томислав Османли (2008)
Вечно ќе го паметиме нејзиниот последен збор: Кре!
„МАРГИНА бр. 19-20“ (1995)
Знаете кои беа нејзините последни упатства?
„Синот“ од Србо Ивановски (2006)
Дали навистина можела така да мисли?.
„Синот“ од Србо Ивановски (2006)
Дури двапати ми спомна дека на здрав пораснат човек каков што сум јас таткото може да му биде пречка.
„Синот“ од Србо Ивановски (2006)
Меѓу најдалековидите уметници во Америка се: Ерик Фисчл од почетокот на деценијата и Мајк Кели од нејзините последни години.
„МАРГИНА бр. 4-5“ (1994)
Пред да се разбуди ја подаде раката, како во сонот да бараше некого.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“ од Гоце Смилевски (2010)
И се сетив на ноќите на очај од мојата младост, од она време кога мајка со крвничко уживање тураше сол на отворената рана на мојата душа, се сетив дека во тие ноќи копнеев по оваа ноќ, по нејзината последна ноќ – тогаш, десетина иљади ноќи пред оваа ноќ, посакував одмазда, и единствената одмазда можеше да биде во мигот на нејзината најголема немоќ, во нејзината немоќ пред смртта, да ја потсетам на мојата немоќ, на нејзиното ѕверство во моето страдање.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“ од Гоце Смилевски (2010)
Пред крајот на ноќта заспа; сонот, нејзиниот последен сон, беше спокоен, кус.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“ од Гоце Смилевски (2010)
Гледав во неа, претчувствував дека тоа е нејзината последна ноќ.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“ од Гоце Смилевски (2010)
И сега гледав во оваа Амалија која немаше ништо заедничко со онаа Амалија, немоќта на оваа жена која умираше ме потсетуваше на мојата некогашна немоќ, а јас не сакав, или не можев, во себе да го разбудам ѕверството кое во себе некогаш го имаше таа и со кое ме тераше да тонам сѐ подлабоко и подлабоко, ѕверството со кое – ако го разбудев во себе - навистина ќе бев нејзина ќерка не само по крв, ѕверството кое требаше да ја натера да страда заради сопственото ѕверство, моето ѕверство кое требаше да ужива во нејзиното очајно каење.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“ од Гоце Смилевски (2010)
Ќе речеше: „Два волка заклале срна на левиот брег на реката Ломиа, а од нејзината последна издишка се овие светликави пенушки врз далгите.“
„Захариј и други раскази“ од Михаил Ренџов (2004)
Првите три од тие пет години по смртта на мајка ѝ таа ги помина во некој буден сон, од кој не можеше да ги избрка сликите и звуците од нејзините последни денови.
„На пат кон Дамаск“ од Елизабета Баковска (2006)
Ја изгасна цигарата задржувајќи го нејзиниот последен чад в грло.
„Месечар“ од Славко Јаневски (1959)
Ти знаеш колку јас ја сакам твојата мајка и знаеш, колку ми е драго што таа живее кај нас, а не во некаква удобна собичка со часовник што звучно ги отчукува секундите и со такво некое ловџиско куче, макар два реона подалеку одовде, но, - извини што ќе се искажам, малечка, нејзината последна творба во вчерашниот весник е вистинска катастрофа.
„МАРГИНА бр. 17-18“ (1995)
Нејзината самота беше нејзината последна тивка молитва.
„Ервехе“ од Луан Старова (2006)
Таа мала соба, Таткова библиоте­ка, се претвори во еден мал храм на нејзините последни молитви, на читаните и на недочитаните Таткови книги.
„Ервехе“ од Луан Старова (2006)
„Не шегувај се, Марија“, рече третиот.
„Две Марии“ од Славко Јаневски (1956)
Затоа третиот во нејзините последни врели ноќи зачекори кон неа.
„Две Марии“ од Славко Јаневски (1956)
И што сè ми изнаприкажа во тие нејзини последни години?
„Жената на белогардеецот“ од Србо Ивановски (2001)
Но среде масата беа наредени нејзините последни книги, по големина, една врз друга.
„Потрага по Елен Лејбовиц“ од Луан Старова (2008)
Очекував, по моето долго писмо, да ме прашува за моето предвремено враќање од Арл, за судбината на мајка ми, за нејзините последни денови од животот.
„Потрага по Елен Лејбовиц“ од Луан Старова (2008)
Тетин Борис, инаку девер на Буровица, го посвојува нејзиниот последен син кој бргу заминал по мајка си под неразјаснети околности и така Борис Кочов станува сопственик и на тој имот.
„Црна билка“ од Ташко Георгиевски (2006)
Врз тоа индиго Миру имаше исткаено многу ѕвезди, птици и шарени цвеќиња, па кога ќе седнам на него, ми се чини дека летам со килимот и дека можам да стигнам каде што ќе посакам.
„Игбал, мојата тајна“ од Јагода Михајловска Георгиева (2000)
Од неа ми остана нејзиниот последен килим, темносин, како бојата на индигото, истата онаа боја што секоја вечер ја има на небото по зајдисонце, кога океанот крај Гоа и вселената над него се спојуваат во едно.
„Игбал, мојата тајна“ од Јагода Михајловска Георгиева (2000)