изворен (прид.) - гест (имн.)

„Светилниците на човештвото /Бодлер/ ги обединуваат и едниот и другиот „изворен гест“, успевајќи да се ослободат од едноставната детерминирачка принуда.)
„МАРГИНА бр. 26-28“ (1996)
Еден ист изворен гест на човештвото може да проистекне од ист импулс, да има мошне сличен ритам, па сепак во својот дуктус тој може да биде закочен и сопрен на сосема различни начини. okno.mk | Margina #26-28 [1995] 196 Margina #26-28 [1995] | okno.mk 197 КОНСТРУКТИВИЗМОТ НЕКОГАШ И СЕГА Уметноста на надоместувањето Во 17-иот век “анаморфозата” станува мода.
„МАРГИНА бр. 26-28“ (1996)
Прво: на кој начин на маниристите им се укажува апсолутното доколку е божество и дали овој таинствен хиероглиф, кога во маниризмот настапува “деформиран” или “конструиран” или дури “апстрактен”, во некоја изворна смисла е религиски легитимен или не е?
„МАРГИНА бр. 29-31“ (1996)
Ни во едно европско уметничко дело - освен во ремек-делата на Вергилиј, Шекспир, Калдерон, Рембрант и Гете (Фауст II) - не се поврзани толку “класични” и “маниристички” елементи како што е тоа случај со Божествената комедија.
„МАРГИНА бр. 29-31“ (1996)
Во овој преглед наведовме многу парови на проблемот класика/маниризам; овде накратко даваме неколку од нив: класика и маниризам = Arcimboldo1 fire 250 okno.mk структура-слика; машко-женско; логос-тајна; Идеја-природа; природ­но-вештачко; цело-испрекинато; субли­мирање-разоткривање; рамнотежа-лабилност; единство- расцепеност; интеграција-дезинтеграција; укрутување-расточување; карактер- личност; анимус-ани­ма;­форма-деформација; достоинство-слобода; поредок-побуна; круг-елипса; конвенција-артифициелност; теологија-магија; догматика-мистика; чистина-скриеност итн. итн.
„МАРГИНА бр. 29-31“ (1996)
Зарем тогаш највисокиот уметнички ранг не се постигнува во приближувањето на изворните гестови (иако не во невозможното соединување)?
„МАРГИНА бр. 29-31“ (1996)
Воедначувањето на овие изворни гестови изгледа невозможно.
„МАРГИНА бр. 29-31“ (1996)
Симптомите на оддалечување карактеристични се за програматските кланови.
„МАРГИНА бр. 29-31“ (1996)
Каква смисла би имало приближувањето на изворните гестови?
„МАРГИНА бр. 29-31“ (1996)
Друго: дали тие два изворни геста можат барем естетички да се “интегрираат”?
„МАРГИНА бр. 29-31“ (1996)