го (зам.) - задржи (гл.)

Привременоста во животот на Мецгер означува не само културни туку и политички термини.
„МАРГИНА бр. 37“ (1997)
Мецгер го задржа својот полски пасош сè до 1948 г. кога, живеејќи во Велика Британија, одлучи да биде state- less.
„МАРГИНА бр. 37“ (1997)
- Еба ти Турчинот, - си велам со умот. – Него го истерав ама табиетот му го задржав.
„Балканска книга на умрените“ од Мето Јовановски (1992)
Таму за малку ќе ми го задржеа вниманието децата.
„Балканска книга на умрените“ од Мето Јовановски (1992)
- Гоцета го задржав кај мене, - одговори Никола. - Знаеш како е... меана... имот...
„Гоце Делчев“ од Ванчо Николески (1964)
Јас немав цврсти докази дека гробот зад олтарот е на Никола Поцо, освен кажувањата на луѓе од семејството и надвор од него кои божем го задржале помнењето од колено на колено дека гробот е токму тој, потоа фактот дека на гробното место на фамилијата Поцо немаше ниту гроб, ниту знак за гроб на стариот Никола и, најпосле, мојата лична интуиција или, можеби, повеќе, желбата тоа да биде негов гроб.
„Бунар“ од Димитар Башевски (2001)
Владе го крена погледот и го задржа на мене.
„Бунар“ од Димитар Башевски (2001)
Тој е од онаа група луѓе што ги има во нашите краишта и во оние преку границата, а кои ја задржале православната вера, но јазикот го изгубиле, за разлика од онаа друга група, чии припадници пак преминале во ислам, а го задржале својот јазик.
„Бунар“ од Димитар Башевски (2001)
И постојано си го поставувам истото прашање дали ќе брзав да пораснам, ако знаев дека толку многу ќе ми недостасува патот од Мичурин до Градскиот парк на рускиот велосипед и топлиот здив на дедо ми во мојата разлетана коса? In memoriam Дедо ми Борис Кривошеев секогаш кажуваше дека за жената смртта е награда во споредба со тоа да биде силувана или да ѝ го убијат синот!
„Ласа“ од Наташа Димитриевска Кривошеев (2011)
Јас се крстев годинава. Не го задржав моето моминско презиме, како што сакаше дедо ми.
„Ласа“ од Наташа Димитриевска Кривошеев (2011)
Се фаќа по предниот дел на главата, онаму каде што обично стоеше некоговото полно лице и прстите му лизгаат по мазна кожа на која нема набор, нема нос нема усни, нема очи... Макс Мертен нема лик.
„Светилка за Ханука“ од Томислав Османли (2008)
Во тој начин на соопштување, Гита Корец со својата непогрешлива интуиција го препозна никулецот на една состојба што се развиваше како дива билка, како брзорастечки бршлен што во неа предивикуваше силен и неконтролиран страв.
„Светилка за Ханука“ од Томислав Османли (2008)
Зошто не му дадоа веднаш да се врати кај семејството, туку го задржаа во Виена? Што правеше за тој период?
„Светилка за Ханука“ од Томислав Османли (2008)
Не, таму го задржа тактот и достоинството, пред неа не треба да ги крие емоциите.
„Светилка за Ханука“ од Томислав Османли (2008)
И животот оди натаму. Професорот останал професор, го задржал својот јавен углед и приватно згрижените книги, а студентите продолжија јавно да го почитуваат како професор и приватно да го плукаат како човек.
„МАРГИНА бр. 35“ (1997)
Марко од своја страна си го задржа и по оваа новост односот што го имаше спрема него откако се знаат.
„Послание“ од Блаже Конески (2008)
„Не ќе требаше да се распетлуваш“, посака да каже Марко, но нешто го задржа.
„Послание“ од Блаже Конески (2008)
Својата слечена жолтокожност ја оставив висната на чивилукот во собата 43, во скопската Воена болница. (Жолтилото го задржав само во песните и во белките.) Утревечер заедно со мојот втор живот скромно ќе си ја прославам Старата Нова Година.
„Зошто мене ваков џигер“ од Јовица Ивановски (1994)
Кога „средиштето” повеќе не се држи, ниту доживувањето на сопственото јас, ниту доживувањето на сопственото тело не можат да го задржат својот идентитет, Muller интегритет и виталност, и индивидуата се стрмоглавува во состојба која на крајот резултира во состојба што, според наше мислење, може да се опише како состојба на „хаотичен не- ентитет”.
„МАРГИНА бр. 22“ (1995)
Гронинг: Успеав да постигнам ниво на кое работам релативно добро.
„МАРГИНА бр. 22“ (1995)
Гронинг: Сакам да цртам стрипови, но тие секогаш се лимитирани со бројот на зборовите што можеш да ги употребиш, а сепак да го задржиш вниманието на читателите.
„МАРГИНА бр. 22“ (1995)
Но учителот го задржа и му помогна повторно да легне.
„Дружината Братско стебло“ од Јован Стрезовски (1967)
За секој случај тој го задржа коџабашијата кај себе, без да мисли дека може да предизвика сомнение, ако го побара муљазимот.
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
И само што требаше да оптегне за ногата, да пукне, му се сретнаа очите со паднатиот и Суло го задржа прстот.
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
Стигна некако до чебренскиот манастир, ги соблече Ѓорчевите кумитски алишта што ги зеде од Чачовци кога Ѓорче замина за Битола, ја наметна поповата антерија и долама, ја кладе поповата шапка, а бидејќи пооди некој месец и друг небричен и нестрижен се направи токму „папаз ефенди“.
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
Толе пак го прегрна и долго го задржа во својата прегратка.
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
Толку поарно што каурите не ќе знаат во кој правец се движи потерата.
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
Уште тогаш Брниклијата наскокна да се расправи со агите, а особено со оние пезевенци — селаните, но Толе го задржа за да се понаостри повеќе.
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
И така дојде само до еден плотун. Зедоа на нишан по еден од тие што стоеја околу Бојка и Јована, а сам Толе го зеде онбашијата.
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
Под тремот Толе го задржа Мирчета.
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
11. Кога виде Толе дека селата се наполнија со аскер, а и времето заклучи, народот војската го задржа во селата, јасно му стана дека не ќе може да презимува по меќанот — по колиби трла — како што правеше минатите години.
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
Го почести Толета со една ракија и го задржа вечерта на конак дома. Зати, Толе дотука беше и кинисат.
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
Лицето му беше отунато во крв, десната рака скршена, а на устата му вриеше шапка пења.
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
— Стој, кај одиш ти овдека во невреме? — го задржа и го поттурна назад.
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
За пол саат работата се сврши, но Толе го задржа Стевана и детето дури да фати мракот, и кога веќе убаво се затемни, ги пушти, а тој со другарите се закрена горе долот, небарем ќе ја фаќа тумбата.
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
Во новонастанатата ситуација единствено градовите го задржале своето старо уредување и можеле да донесуваат свои закони и да избираат сопствени магистрати.
„Џебна историја на македонскиот народ“ од Група автори (2009)
Бранко го задржа погледот на два силно осветлени прозорци над една тераса.
„Бојана и прстенот“ од Иван Точко (1959)
Браздите станаа подлабоки, како да сакаа да го задржат секој мој збор - да се види тежината на тоа што говорев.
„Бојана и прстенот“ од Иван Точко (1959)
Башмајсторот сви веѓи и долго го задржа погледот на Велета, без да проговори.
„Бојана и прстенот“ од Иван Точко (1959)
Нешто го збодна: зар уште си овде?... Сакаше да стане. Но мислата тежеше: го задржа.
„Бојана и прстенот“ од Иван Точко (1959)
Смислуваше некаков компромис, за кој си признаваше дека ќе е малограѓански, со кој синот би ставил в џеб диплома од некој факултет, а сепак би си го задржал како хоби својот мерак по џезот.
„Синовски татковци“ од Димитар Солев (2006)
Но Геро го задржа шишето, отпивајќи одвреме-навреме, прво по една па по повеќе голтки, образлагајќи дека содржината на шишето бара од неколку ресурси да се процени: вкус, јачина, бистрина, боја, старост и шмек.
„Синовски татковци“ од Димитар Солев (2006)
Кога го прочита првиот чин, Грдан ја крена главата и го задржа погледот на таванот, ем да ги одмори очите ем да го премисли прочитаното.
„Синовски татковци“ од Димитар Солев (2006)
Тој крена раце да ѝ објаснува поподробно и се сврте да си оди, но таа го задржа иако не ѝ влеваше доверба неговата излитена облека и неговото испиено лице.
„Синовски татковци“ од Димитар Солев (2006)
Заменикот Палигоров си мислеше дека е повикан на обична работна консултација кај шефот, но кога тој ѝ рече на секретарката да не му ги пренесува телефонските повици, а ова ретко му се случуваше, во себе си помисли дека работите не одат на арно, но си го задржа спокојот.
„Тврдина од пепел“ од Луан Старова (2002)
Си го задржа судбинскиот одбранбен рефлекс секогаш да реагира пред ударот.
„Тврдина од пепел“ од Луан Старова (2002)
Тој го задржа погледот кон небесното синило.
„Тврдина од пепел“ од Луан Старова (2002)
Поттикнат од неговото читање, јас храбро пишував на теми за кои претпоставував дека ќе го задржат неговото внимание, заборавајќи ги целосно моите редовни читатели во весникот, како и претпоставените уредници.
„Тврдина од пепел“ од Луан Старова (2002)
Немаше илузии дека би можело да го задржат да работи во Судот. Најмалку како судија.
„Тврдина од пепел“ од Луан Старова (2002)
” Јас сум направа за бележење...
„МАРГИНА бр. 11-12“ (1995)
“Ако господ и создал нешто подобро, го задржал за себе”, зборуваше Морнарот, пропусната моќ му се смалуваше по дваесет пилули. (Парчињата од убиства бавно паѓаат, како опални струготини низ глицерин).
„МАРГИНА бр. 11-12“ (1995)
Можеби можеше да најде начин да го задржи Бојан, но се плашеше да не згреши, зашто до утре можеби ќе навее голем снег, па неговото враќање во колибата во Гогов Валог би било уште потешко.
„Бојан“ од Глигор Поповски (1973)
И не можеше да го задржи плачењето што избувна од неговите гради, како долго придушуван вулкан... ***
„Бојан“ од Глигор Поповски (1973)
Нели, Човекот го задржа на крстот А зборот го пушти да слезе Заумно семе да посее.
„Посегање по чудесното“ од Србо Ивановски (2008)
За да го заколиш крмакот, треба да имаш луѓе да ти го задржат додека да му го брцнеш ножот в грло, да му го раскопуваш душникот додека не папса.
„Човекот во сина облека“ од Мето Јовановски (2011)
Поради својата крајна неупатеност, а со цел појавата да ја истражувам со некаков систем, своето интересирање прво го задржав на нивната облека.
„Човекот во сина облека“ од Мето Јовановски (2011)
А кога во пролетта во 1939-та Акиноските му пишаа дека Благуна умрела и дека тие се се готват Видана нејзин да го донесат во Потковицата, па ако не сака тој, како сој, да го прими кај себе, тие ќе го задржат на својот имот.
„Потковица на смртта и надежта“ од Миле Неделкоски (1986)
Таквиот свој статус, единствени но само формални стопани на Потковицата, и статусот на Потковицата, неподелена, Акиноските го задржаа до 1593 година.
„Потковица на смртта и надежта“ од Миле Неделкоски (1986)
Крсте им нареди на домашните да носат шест недели црно за Благуна, а потоа сите жители на Потковицата ги обиколуваше и ги наговараше да се согласи да го примат Видана нивни.
„Потковица на смртта и надежта“ од Миле Неделкоски (1986)
Само попот нивни, некојси Димитрија, пречанин, го задржаа.
„Потковица на смртта и надежта“ од Миле Неделкоски (1986)
Тој поп, се зборуваше во полјанските села, бил многу поган со тие што не сакале да се посрбат.
„Потковица на смртта и надежта“ од Миле Неделкоски (1986)
Тие, Муслиоските, пред да си отидат од Потковицата, на своите реатини им го распродадоа добитокот, стадото, живината, алатките, а тоа што го задржаа за себе и ден-денеска им го даваат под наем на Дамчевци: коријата, земјиштето, додека со кулите и со дворните места, управува Амди ага, кој е воедно и падар на сиот синор на Потковицата.
„Потковица на смртта и надежта“ од Миле Неделкоски (1986)
Понекогаш и императорите победници не сакале да го урнат храмот на религијата на другите, туку да го задржат како трофеј на нивното освојување.
„Атеистички музеј“ од Луан Старова (1997)
ПАНДЕ: Ги грабнавме обајцата со Глигора пљачките од Анѓелина, ги натоваривме, го задржав јас Анѓелета да се качи и Глигор му ја пушти прачката на коњот, отидоа!
„Парите се отепувачка“ од Ристо Крле (1938)
Јас го задржав врапчето кое тој го задави и, кога дојде до мене да го види врапчето и да го помираса, и потоа му реков никогаш повторно да не го прави тоа.
„Невестата на доселеникот“ од Стојан Христов (2010)
Даниел беше готов да ја заѕида тулата, кога една сенка падна врз неговата глетка и некаква интуиција го задржа да не ја стави тулата на местото каде што требаше да ја заѕида во ѕидот.
„Невестата на доселеникот“ од Стојан Христов (2010)
И покрај свесната американизација и комплетното приопштување и реализирање во американската средина, Христов го задржал својот етнички импулс и со своето творештво полифомски и трајно се врзал за Македонија и дијаспората.
„Невестата на доселеникот“ од Стојан Христов (2010)
Даниелс бргу се утврдил пеејќи оперски улоги првобитно компонирани за високите, моќни гласови на кастратите од седумнаесеттиот и од осумнаесеттиот век (пејачи кои во детството биле кастрирани за да го задржат сопранскиот гласовен опсег и за да се квалификуваат за доживотна кариера како исполнители во еднополови црковни хорови.) Во текот на изминативе сто и педесет години, сѐ до многу неодамна, таквите улоги секогаш ги пееја жени.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Зашто таа самотија е местото каде што се одржале и каде што си го задржале стисокот околу геј-субјектот, уште од детството.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Затоа, тој особено ужива во запоставените артефакти од претходни периоди кои целосно отелотворуваат разни старински, застарени стилови.271 ‌Земете го, на пример, следниов запис со датум од 1945 година од дневникот на британскиот писател Дентон Велч, во кој бележи едно среќно откритие до кое дошол во некоја продавница на половни работи.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
И тогаш тргнав низ последниот ред и на половина пат видов нешто што отпрвин ми личеше на не многу угледно диванче од почетокот или од средината на викторијанската доба – еден покабаст и погруб Рекамjе со дебелки обратно извиткани диречести ногарки, наместо оние витите грчки што се нанадвор.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Но, она што навистина ми го задржа погледот беше прекривката на диванот, рамната лабава перница и облата кроена колбасеста перница.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Имаше барем една работа што им го задржа вниманието.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Овие согледби можат да наведат некого да се запраша дали феминист(к)ите можат да го задржат поимот за “критика на идеологијата” без повикување на дистинкцијата помегу “материја” и “свест” продлабочена во Германската идеологија.
„МАРГИНА бр. 1“ (1994)
Во споменатиот извештај до министерот за надворешни работи Делкасе, тоа тој посебно го истакнува: „Но, јас морам да им оддадам признание за напорите сторени од страна на нашиот генерален гувернер, за да го задржи настрана муслиманското население.
„Солунските атентати 1903“ од Крсте Битоски (2003)
LXXIV. Припадниците на споменатата вера во иднина нема да можат да бидат дополнително обременети со ниедна обична или посебна задача повеќе од католиците, и тоа во склад со својот имот и способности. (...) Објавено во Нант, во месец април во милосното лето илјада петстотини деведесет и осмо на нашето владеење.
„МАРГИНА бр. 32-33“ (1996)
XXVII. За што повеќе да ги приближиме желбите на нашите поданици, што е наша намера, и во иднина да ги отстраниме сите жалби, изјавуваме дека, без оглед на спротивните заклетви, сите што ја исповедуваат или ќе ја исповедуваат верата што се прогласува за реформирана, се способни да го задржат својот сталеж и чести и да вршат секакви јавни, кралски, благороднички или градски задолженија во нашето кралство, нам покорните земји, територии и феуди, и мораат да бидат на тие места примени и нашите високи судови и други судии ќе примаат податоци и факти за животот, обичаите, верата, чесните начини на комуницирање на сите оние што ја исповедувале или ја исповедуваат како едната така и другата вера, без од нив да се бара друга заклетва освен онаа дека при вршењето на своите обврски добро и верно ќе му служат на кралот и ќе ги почитуваат наредбите, како што од секогаш важело. (...) Margina #32-33 [1996] | okno.mk 95
„МАРГИНА бр. 32-33“ (1996)
ХЕНРИ okno.mk | Margina #32-33 [1996] 96 Андреј Илц НЕСПОКОЈСТВОТО ВО ПОПУЛАРНАТА КУЛТУРА “Free your mind and the rest will follow. Be colour blind don't be so shallow.” (En Vogue) “Нема да тврдам дека мора оној што ги почитува Hueu Lewis и Phill Collins, безусловно да стане масовен убиец, но сигурно има за тоа добри предиспозиции.” (Американскиот писател Bret Easton Ellis за Patrick Bateman, јунакот на неговиот роман Американски психо) Овој напис бара воведно појаснување.
„МАРГИНА бр. 32-33“ (1996)
А што му пишува англискиот министер претседател на кентерберискиот архиепископ за политиката на големите сили во нашите работи: „Учеството на сите сили во разрешувањето на македонското прашање само може да го задржи, наместо да го забрза, неговото разрешување.
„За македонцките работи“ од Крсте Петков Мисирков (1903)
„Пекол на Рајските острови: иако на наследниците на првиот колонизатор, едноокиот гусарски капетан, Џон Џонс, наречен „Џонс Крвопиец“ им е исплатено 23 долари како надомест за сопствеништвото на поседот, референдум е сепак неопходен – дали 35-те корални островчиња ќе бидат присоединети кон својот голем сосед, од чии брегови го делат 1500 километри или ќе го задржат досегашниот независен статус?
„Слово за змијата“ од Александар Прокопиев (1992)
Веќе не можеше да чекори меѓу нив како дух, во овој свет преполн со мртви души, кои не сфаќаа или не можеа да сфатат дека веќе одамна го изгубиле она што толку очајно се трудеа да го задржат – мирот.
„На пат кон Дамаск“ од Елизабета Баковска (2006)
Деветото господ ѝ го задржа, и го крсти Трајан за да трае, а Блосоениот по „Блосоените врби“ под кои го изми на изгрејсонце.
„Свето проклето“ од Јован Стрезовски (1978)
Човек е принуден да го задржи вниманието на екранот, бидејќи не постои ништо друго.
„МАРГИНА бр. 29-31“ (1996)
Си отишол царо на сарај и му наполнил една голема риба со алт'ни, та му ја пратил по еден измеќар негов.
„Македонски народни приказни“ од Иван Котев (2007)
Коа го виде пустио терзија царо, стори да стани, и царо го задржал да не стануа и му рекол: - Честити царе, прво не те видов оти врвиш ти, а пак јас сум многу сиромав и сум се стегнал да спечалам некоја пуста пара, та да си купам една куќарка и некое нивче за да си садам тутунчок или разјане, дури да ми втасаат дечињата и да си 'и главам, та да се раатисам барем на старос.
„Македонски народни приказни“ од Иван Котев (2007)
Во тоа не беше силен да го задржи дури ни стравот.
„Белата долина“ од Симон Дракул (1962)
Беше сигурен во тоа и само таа сигурност го задржа да не ја земе за цевката, таа своја долга пушка, и да не ја тресне од стеблото до себе така, за да ја раздроби на сите нејзини ситни делчиња, од кои беше составена.
„Белата долина“ од Симон Дракул (1962)
Иван избегнува да го задржи погледот врз вжолтените лица на своите другари.
„Пустина“ од Ѓорѓи Абаџиев (1961)
На Глигор му е тесно овде и љубовта не може да го задржи.
„Пустина“ од Ѓорѓи Абаџиев (1961)
И, додека ѝ шепотеше на мајка си дека тој можеби ќе ја напушти затоа што не може да го задржи плодот во својата утроба и покрај сите напори, и покрај тоа што ги почитува советите од сите лекари, двете плачеа заедно.
„И ѓаволот чита пРада“ од Рада Петрушева (2013)
Еден пијан гробар се занурка над гробот и луѓето го задржаа, фаќајќи го под мишките.
„Пиреј“ од Петре М. Андреевски (1983)
Луѓето не брзаат, како да сакаат со својата бавност да го задржат летото кое и самото не брза на својата традиционална средба со солзливата есен, онаа есен во која човекот е далеку потажен што е сам отколку во пролетта.
„Кловнови и луѓе“ од Славко Јаневски (1956)
Облаците го задржале во себе дождот – не им се брзало, зашто ги изгаснале вулканите порано.
„Пупи Паф во Шумшул град“ од Славко Јаневски (1996)
Во очај сум скоро болен, стори нешто да сум голем.
„Пупи Паф во Шумшул град“ од Славко Јаневски (1996)
А потоа смигна и не можеше да се види дали очите и понатаму му го задржаа тој спокој, таа рамнодушност, или завладеа во нив ужас.
„Животраг“ од Јован Стрезовски (1995)
Непредвидените средби секогаш го убиваат времето.“ „Чекај“, го задржа брат му, само за миг, како да се извинува, погледнувајќи во девојката. „Дојди утре на ручек.
„Месечар“ од Славко Јаневски (1959)
ЗАПАДНИОТ МОДЕРНИЗАМ исто така го задржа лингвистичкиот код што беше воспоставен за време на утописката фаза.
„МАРГИНА бр. 36“ (1997)
Камилски посебно го задржа своето внимание на турската заемка чинија (танир, пајнца), со потекло од персиски çini, откривајќи дека со ова име на Балканот долго време се нарекувал и самиот порцелан (најпрефинетиот вид на керамиката, т.н. бело злато). Зошто? се прашуваше Камилски.
„Балканвавилонци“ од Луан Старова (2014)
Беше очигледно дека тие многу се оддалечија од првичната намера да му пресудат на зборот јаничар: да предложат конечно отстранување од употреба, со сите негови деривации, или да го задржат, со низа додатни објаснувања, кои ги донесуваа новите времиња по конечното укинување на воената формација.
„Балканвавилонци“ од Луан Старова (2014)
Зборот со турско посредство стигнал од персиски, во кој придавката cini значи кинески, односно порцелан, но со оглед на тоа дека тој исклучиво доаѓал од Кина, која на персиски се нарекува Cin.
„Балканвавилонци“ од Луан Старова (2014)
И за овој збор Татко и Камилски немаа конечен став со какво објаснување ќе го задржат како опасен османизам, макар што и обајцата имаа уште многу pro и contra аргументи за останување или конечно исфрлување од нивниот речник на излитени зборови идеи.
„Балканвавилонци“ од Луан Старова (2014)
Потајум таа бездруго се надевала дека Али Фети можеби ќе го задржи својот внук во Цариград, ќе направи од него човек, како што си велеше повеќе за себе, отколку за другите, а потоа ќе ѝ се исполни желбата животот да го заврши во земјата на своите.
„Балканвавилонци“ од Луан Старова (2014)
Бидејќи ова беше наш прв контакт, ќе го задржиме.
„1984“ од Џорџ Орвел (1998)
Во душата, ти повеќе би сакал да го задржиш, Староговорот, со сета негова неодреденост и со сите негови непотребни сенки во значењето.
„1984“ од Џорџ Орвел (1998)
И кога ќе најдат такво место, прашање на добро воспитување на секој што знае за тоа е да си го задржи знаењето за себе.
„1984“ од Џорџ Орвел (1998)
Ако еднаквоста меѓу луѓето треба да биде одбегната засекогаш - ако високата група, како што ја нарековме, сака да го задржи своето место засекогаш - тогаш, преовладувачка ментална состојба мора да биде „ контролираното лудило“.
„1984“ од Џорџ Орвел (1998)
Го задржа здивот и ја отвори вратата.
„1984“ од Џорџ Орвел (1998)
Таа клекна крај него и му ги допре градите на неговите гради: тракарањата на срцата им се споија - едно во друго удираше. Ѝ го почувствува здивот, опојниот мирис на нејзиното тело, на нејзината коса и уште повеќе ја привлече кон себе; ѝ ги набара усните, ги споија и замижаа, сакајќи овој среќен миг да го задржат вечно.
„Јанsа“ од Јован Стрезовски (1986)
Мил за цело време кога тој излегува и влегува низ прозорецот, седи под јаболкницата и внимава на него да не се слизне, да не падне, спремен да го прифати, да го задржи.
„Јанsа“ од Јован Стрезовски (1986)
Методија попусто пушташе раце да го фати за оглавот, да го задржи.
„Јанsа“ од Јован Стрезовски (1986)
Во врска со постапката на инспекција, инспекторот го задржа правото во секое време на денот и ноќта, да влезе во просториите на работодавецот, без претходно најавување (чл. 11, ЗИТ/85 и чл. 10, ЗИТ/97).
„Обезвреднување на трудот“ од Савески, Апасиев, Ковачевски, Василев (2010)
Се почувствува слободен, одврзан, без нарилник, без самар пашито добитче, ждребе, јаре, теле. Не, не, нешто уште послободно: срнче, еленче, сокле кое не знае за никакво ропство ни ограничување; кое никој не може да го задржи кај што ќе сака да оди, по земја или по небо, преку планини, преку реки и мориња, на крајот на земјата и кога сака пак да си се врати во седелцето.
„Крпен живот“ од Стале Попов (1953)
Овој почна да борави во ќесенцето, но Илко го задржа: — Чекај, вели, — чекај, дедо Петко.
„Крпен живот“ од Стале Попов (1953)
Калешко сакаше да проговори некој друг збор во полза на својот предлот, ама спаијата му мана со рака и со едно — дур, Калешко!“ — го задржа.
„Крпен живот“ од Стале Попов (1953)
Но нејзините остри зборови го задржаа и не ја удри, плашејќи се дека навистина може да го остави со две деца, ни вдовец, ни оженет.
„Крпен живот“ од Стале Попов (1953)
Но војниците го задржаа бесниот налет на раздразнетата толпа, и ги одведоа врзаните бунтовници пред кадилакот.
„Калеш Анѓа“ од Стале Попов (1958)
Го затворија, беше докажана неговата апсолутна невиност, но поради славното семејство, класната непомирливост го задржаа во затвор и на крајот, го осудија на шестмесечна условна затворска казна.
„Ервехе“ од Луан Старова (2006)
Лиќо се жалеше и по неколку судења, успеа да го добие спорот - да го задржи изградениот кат.
„Злодобро“ од Јован Стрезовски (1990)
Кога се создаде пријатна весела атмосфера, Кметот фрли поглед кон учителот, го задржа на него, потоа ја зеде чашата, им наздрави на полковниците, се чукна и започна разговорот да го врти на проблемот со селото; им рече дека луѓето живеат во немир, во неспокојство, дека нестрпливо чекаат да видат што ќе биде со селото.
„Злодобро“ од Јован Стрезовски (1990)
Во подземното царство Посејдон коњите ги спрема Острејќи го трозабецот тој тргнува во нова авантура Да го задржи она што синот со пискот му го зема.
„Забранета книга“ од Веле Смилевски (2011)
„Записникот го водев“, рече Паца, „најсовесно што можев, но после, не знам како и зошто, никој не ми го побара па јас го задржав за спомен на мојот шеф од кого видов толкава добрина...“
„Продавница за љубопитните“ од Мето Јовановски (2003)
Се плашеше дека може да стане жена којашто не може да го задржи плодот.
„Продавница за љубопитните“ од Мето Јовановски (2003)
Потоа ја дигна главата и го задржа погледот на неа.
„Две Марии“ од Славко Јаневски (1956)
Сега за првпат откако се познаваше со неа и го изговори името, и таа, не очекувајќи го тоа, не го задржа солзите.
„Две Марии“ од Славко Јаневски (1956)
Се обиде, сепак, да го задржи вниманието врз натамошниот тек на излагањето на Сретен Јаворов: - Јас сум свесен, другари дека реализирањето на овие проекти ќе бара големи жртви.
„Патот на јагулите“ од Луан Старова (2000)
Потоа, без, збор, фаќајќи го за ракав, го задржа својот другар колку да останат пооддалечени зад заробениците што беше уште една гаранција дека кљакарчето на Шишмана помалку ќе се слуша.
„Будалетинки“ од Мето Јовановски (1973)
Србин го задржа погледот на едниот од нив и зина од вчудоневиденост.
„Будалетинки“ од Мето Јовановски (1973)
Го задржа погледот на него.
„Будалетинки“ од Мето Јовановски (1973)
Човекот во сив костим и бела кошула, оној кој и во мое присуство прилично долго се дошепнуваше со Вртанов, најпосле ја собра папката од бирото, му се заблагодари за услужноста и помошта, а потоа, поминувајќи покрај моите нозе качени на бирото, го задржа за момент својот студен и безизразен поглед на мојата дребнавост.
„Желките од рајската градина“ од Србо Ивановски (2010)
Веројатно алудира на нејасниот крај на двајцата првоборци, помислив, но коментарот го задржав за себе си иако сфатив дека ме беше поканила да играме само за да ми го каже она што изгледа не смееше пред Раде.
„Желките од рајската градина“ од Србо Ивановски (2010)
Секако, ќе биде принуден да го задржи малиот апартман во Центарот, зошто работата со стоковните куќи добро тргна.
„Младиот мајстор на играта“ од Александар Прокопиев (1983)
„Овојпат ќе ми помогнеш да го задржам овде, нели?“ ме запраша.
„Лек против меланхолија“ од Реј Бредбери (1994)
С. можеби и затоа поприлично го задржа погледот на мене? (Ме проучува Стариот, си реков, и ја оставив мојата насмевка откако го вклучив во неа и изразот на почит за да ме претстававува во ова испитување токму почитта).
„Летот на Загорка Пеперутката“ од Србо Ивановски (2005)
Тој ги разгледа намуртено сите деца и, најпосле, погледот го задржа на Трајанка.
„Луман арамијата“ од Мето Јовановски (1954)
Замислете вовлекувачки вртежи: процесирачко нешто кое го задржува својот „идентитет” единствено под услов да не го задржи.
„МАРГИНА бр. 21“ (1995)
Тоа е „кадифена зависност”, зависност која луѓето активно ја бараат и ја избираат доброволно.
„МАРГИНА бр. 21“ (1995)
Така живееме веќе подолго време, единствено што навикнавме да веруваме дека таму некаде „зад аголот” постои еден суреден, транспарентен рационален свет, крај на историјата.
„МАРГИНА бр. 21“ (1995)
Едно е сигурно: ли(з)гавите раце на прав­дата досега не успеале подолго да го задржат нашиот месечев јунак, со кој почнува оваа кршлива приказна...
„МАРГИНА бр. 21“ (1995)
Било каков да е крајниот избор во однос на дејствието кое се одвива, потребно е тоа да биде оној кој најсигурно ќе го задржи здивот на публиката.
„МАРГИНА бр. 21“ (1995)
Постојат три главни помошници на госпо­динот Сенка; нивните имиња се: Даркер (чове­кот без лице, иако многумина се сомневаат во тоа дека Даркер воопшто е човек); потоа доаѓа господинот Пајо Ентропија (за неговото наста­ну­вање исто така кру­жат разни приказни; една од побизарните е онаа која вели дека Пајо прво е нацртан, а потоа, во специјални студија, „ожи­веан”??!); последниот (но не на крајот!) помо­шник на господинот Сенка се вика Дипигус, и за него се смета или дека е клониран (со помош на Франкенштајновиот таен рецепт како да се направи битие од кал, нокти и две капки плунка) или дека вре­мен­ски (Дипигус) потполно се загубил.
„МАРГИНА бр. 21“ (1995)
Почнете да се потпирате на брачните советници и брзо ќе станете зависни од експертските совети како да го задржите вашиот брак.
„МАРГИНА бр. 21“ (1995)
И. К.: Велите дека тие се повеќе збунети бидејќи почнаа да употребуваат елементи од Запад во нивните дела?
„МАРГИНА бр. 10“ (1997)
Има многу уметници коишто го задржаа својот идентитет, работат исто како порано.
„МАРГИНА бр. 10“ (1997)
Ф. Б.: Но вие бевте првиот чија приказна ги премина границите на вашата земја, но сепак го задржа специфичниот идентитет.
„МАРГИНА бр. 10“ (1997)
Стопати ти напишав и толку пати се избришав, но тоа беше вентил за мојата душа, исполнета со таква тешка, смртна тага која трае и се прелева од една во друга форма.
„Жонглирање со животот во слободен пад“ од Сара Трајковска (2012)
Во ситуации во кои настојуваме да го задржиме достоинството, кога не можеме повеќе да живееме од милостината на другите, доживуваме жежок шамар на ненадејно просветлување.
„Жонглирање со животот во слободен пад“ од Сара Трајковска (2012)
Тешко е да го задржам погледот и да разберам дека колку и да се трудев да бидам среќна да уживам во моментите на задоволство имав чувство на непријатност, неприродност и грижа од вината дека тоа не го заслужувам.
„Жонглирање со животот во слободен пад“ од Сара Трајковска (2012)
— Да, вели командирот, ние имаме писмена наредба да го задржиме.
„Небеска Тимјановна“ од Петре М. Андреевски (1988)
Дедо Владимир тргна по него, ама тато Петре го задржа со движење како да му вели: „Ајде, така нека си врви. Еднаш треба да разбере...“ ***
„Тополите на крајот од дедовата ливада“ од Бистрица Миркуловска (2001)
Господине, Ме обзеде необична мисла: дали Патрик Крисман не го зел псевдонимот Клеман дИсартеги не можејќи да се определи за Климент Охридски со што би го задржал чувството на еднаква благонаклонетост и заштита на двата брега на езерото, албанскиот и македонскиот.
„Потрага по Елен Лејбовиц“ од Луан Старова (2008)
Статијата била дистрибуирана од познатата американска новинска агенција "Јунајтед прес" со посредство на Луис Адамиќ, кому Јосип Броз Тито, со писмо од 9 март 1944 година (кое цензурата го задржа прилично долго), му го доставил ракописот на својата статија.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“ од Тодор Чепреганов (2012)
Во статијата Јосип Броз Тито во најкратки црти ја прикажал борбата што ја воделе народите на Југославија.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“ од Тодор Чепреганов (2012)
Сѐ уште има сила да го задржи веќе мртвото тело на противникот.
„Големата удолница“ од Петре Наковски (2014)
На ридот? Го задржавме... Издржавме.
„Големата удолница“ од Петре Наковски (2014)
Третиот едвај да го задржи количето пред самата штица, како коњ кога се запира пред изненадно искрсната пропаст.
„Бегалци“ од Јован Бошковски (1949)
Јас давам пример, не мора тој да оди, нека каже дека сака, па ние после ќе го задржиме. И што прави тука?
„Диво месо“ од Горан Стефановски (1979)
Одат на ризик, рече. Гадови, ни рекоа дека сакаат да го изолираат Хироши, да го задржат подалеку од главната истражувачка група.
„МАРГИНА бр. 3“ (1994)
Така стутулен, со здебелен нос и сцрвенети очи, тој изгледаше поинаку: сето негово суштество, пресвиткано и солзливо, молеше понизно за помош, сеедно што неговите зборови се трудеа да му го задржат поранешниот углед.
„Вежби за Ибн Пајко“ од Оливера Николова (2007)
Но, и покрај дивоста со кои таа во првиот миг го задржа на растојание, или можеби токму поради неа, тој ја почувствува силната привлечност на нејзиното тело.
„Вежби за Ибн Пајко“ од Оливера Николова (2007)
Дури и да се случи чешмата да пресуши, да ја снема, местото секогаш ќе го задржи ова име.
„Билјана“ од Глигор Поповски (1972)