ги (зам.) - познае (гл.)

Кочо ги позна војниците од крчмата, а освен нив беше се качиле уште два-тројца, и само една жена, наметната со шал.
„Послание“ од Блаже Конески (2008)
— Петре просто воскликна: — А бре, Толе наш е, со своите арамии, бре! Ех, господ здравје да му даде!
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
— Слушајте, слушајте! Манлихери пукаат, — ги позна Ѓорче грмежите на пушките.
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
И бидејќи добро ги познавам вашите понекогаш параноични „забегувања“ во политикантство, ве молам, за таа бизарна но и чувствителна публика на Маргина, да ги разјасните вашите политички преференции.
„МАРГИНА бр. 26-28“ (1996)
Обично моите ликови се ком­ позиција од повеќе луѓе - од сонови, фотографии, луѓе што ги познавам, и мошне чес­то ликови од други тек­стови.
„МАРГИНА бр. 11-12“ (1995)
Кој рекол дека се раѓаме еднаш?
„МАРГИНА бр. 11-12“ (1995)
„Јас сум роден“, зарем не, е еден од најнеобичните искази што ги познавам, посебно во склопот на француската граматика.
„МАРГИНА бр. 11-12“ (1995)
Не ги познавам сите негови лица.
„МАРГИНА бр. 8-9“ (1994)
Во согласност со вечното одрекување од важноста на геј-идентитетот е постојаното негирање, особено од страна на геј-мажите, на важноста на геј-сексот.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Дури ни Фантастичната петорка не била имуна на безразборност, а само еден поглед во секој каталог за пазарење или за облека за геј-мажи е доволен засекогаш да ја разбие претставата дека геј-мажите нужно имаат во суштина добар вкус.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Иако оваа технологија некои ја користат заради секс, на една неодамнешна анкета, 67 насто од корисниците изјавиле дека апликацијата ја користат првенствено за пријателства“.431 Чудесни ли ми вести!
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Некои од тие момци можеби се во стегите на реакциското формирање – жртви на интернализирана хомофобија или на родова паника, кои очајнички си ги потиснуваат и си ги одрекуваат длабоките, внатрешни копнежи по циц, по кадифе или по позлата – но тоа веројатно не важи за сите нив. ‌Моделот на Фелоус, исто така, не ги објаснува ниту естетски неврзаните геј-мажи на кои навистина не им е грижа за историјата, старите куќи, дизајнот или стилот, за чувањето на минатото и за живот во совршен ентериер и чиј вкус е срамотно подложен на чести, страшни испади.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Конкретниот есенцијалистички модел на машкиот геј-идентитет кој го промовира Фелоус, неговата визија за геј-мажите како природни старинари, архитекти реставратори, љубители на стари куќи и „чувари на културата“, не може да ги објасни оние мажи – а знаеме дека такви има, дури ги има и во значителен број – кои се страсни и посветени модернисти, кои инстинктивно мразат украси, мразат викторијанска ситничавост и детали од разни периоди, кои копнеат по чисти линии и по апстрактни форми, по простори на зен-чистота и по јапонска апстракција и кои ни мртви нема да ги најдат ниту на сто метри од некое милјенце.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
„Општествено, тој трага по врска, не левтерни односи, и со мажи, главно, се запознава преку ‘пријатели на пријатели’... ‘Ме инспирираат геј-двојките што ги познавам и што сакаат да се венчаат’, рече“.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Скот Џејмс се закачува за еден дваесет и тригодишен магистранд на Стенфорд со магистратура по компјутерски науки, кој живеел во геј-студентска зграда на Стенфорд и кој веднаш откако магистрирал се преселил во маалото Кастро во Сан Франциско; колку повеќе друштвениот живот се врти околу суштествувањето како геј, тој толку повеќе инсистира на небитноста на суштествувањето како геј, исто како што тоа што се аутирал кога имал шеснаесет години било начисто „ненастан“.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
„Сите геј-мажи што ги познавам се ужасни мурдари, а и ти си таков“, му рекла мајка му на писателот и критичар Џон Вир по телефон кога му се јавила за да поразговараат за Настрано окце за стрејт-дечкото и за подвизите на Фантастичната петорка: „Има шанса да ги донесеш да ти го исчистат станот?“ 344
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Ги познав домаќините што ме испратија со свое колило по лесновски камења.
„Тврдоглави“ од Славко Јаневски (1990)
Врз една куќа лежеа на парче зелена светлост од месечина здрвени трупови. Мртво се клештеа.
„Тврдоглави“ од Славко Јаневски (1990)
Јас така добро ги познавам сите твои реквизити со кои ја подготвуваш секоја ликвидација, што ги сеќавам уште пред година време.
„Црнила“ од Коле Чашуле (1960)
Јас ве познавам - Вие сите ги познавате, се согласи тој. - Сите, реков, - сите ги познавам.
„Кловнови и луѓе“ од Славко Јаневски (1956)
Познавав луѓе кои зад својот лик сокриваа кловнови и познавав кловнови кои зад својата маска сокриваа луѓе говореше Август Рицман и јас мислев дека е така и не знаев дали ги познавам и едните и другите или некои поинакви.
„Кловнови и луѓе“ од Славко Јаневски (1956)
Иако дојдоа преоблечени во бело, иако докажуваа дека ми се пријатели, дека од Него се советувани да ми помогнат, ги познав, имаа половина лице: едно уво, едно око, една ноздра, и се движеа во правилен круг околу мене, злокрва глутница што не носи надеж и не нуди утеха.
„Кловнови и луѓе“ од Славко Јаневски (1956)
- Ја познавате и неа? - Ја познавам, реков. Сите ги познавам.
„Кловнови и луѓе“ од Славко Јаневски (1956)
Во тој момент тој ја прекина. - Нема потреба мамо, јас овие луѓе доволно и добро ги познавам! Томо е мој пациент.
„Последната алка“ од Стојан Арсиќ (2013)
Фармерот погледна во устата на коњот. – Заб за заб, – рече тој. – Би се заколнал дека тоа е мојот коњ. да не ги познавам вашите родители.
„Црни овци“ од Катица Ќулавкова (2012)
Збогум, мои млади пријатели. – Збогум.
„Црни овци“ од Катица Ќулавкова (2012)
Ги позна. Тоа беа жителите број 9 и број 7, првите негови соседи, едниот дискретен адвентист, другиот ситен чиновник, вљубен во својата мандолина.
„Месечар“ од Славко Јаневски (1959)
Отец Симеон ги виде од лупата и ги позна.
„Месечар“ од Славко Јаневски (1959)
Иако дојдоа преоблечени во бело, иако докажуваа дека мис е пријатели, дека од Него се советувани да ми помогнат, ги познав, имаа половина лице: едну уво, едно око, една ноздра, и се движеа по правилен круг околу мене, злокрва глутница што не носи надеж и не нуди утеха.
„Забранета одаја“ од Славко Јаневски (1988)
дедото и двата внука или кукла играта за возрасни како воспитно средство во нивната адаптација кон современите услови на животот ...гледајќи низ прозорецот, постариот внук продолжува: фактот што шимпанзото, делфинот, желката од Галапагос подобро ги познавам од некои домашни животни, поточно јарецот и биволот, веројатно доаѓа од таму што уште од своето најрано детство, безбедно и долготрајно сум го гледал анимал зад решетки, потоа тој ист анимал на малиот и голем екран, во црно бело издание или во колор, во гро-план, слоумоушн, со стручен коментар и соодветна музичка илустрација.
„Или“ од Александар Прокопиев (1987)
Од тоа мене ми беше страв. А ги познав.
„Продавница за љубопитните“ од Мето Јовановски (2003)
„Убавици, признајте.“ Се заврте врајќајќи ги фотогарфиите. „Не ги познавам“, рече.
„Две Марии“ од Славко Јаневски (1956)
Така е запишано во вашето досие” ми го упатија првото прашање во кремљската комисија. ,,Да, товариш претседателе, добро ги познавам руските јагули, триесетина години ги проучувам, но има многу работи кои тешко се откриваат, особено кога е во прашање нивната миграција.
„Патот на јагулите“ од Луан Старова (2000)
Од 'ржјата, токму пред него, излегоа двајца луѓе. Трајче ги позна. Тоа беа Огнен и Горјан.
„Волшебното самарче“ од Ванчо Николески (1967)
Зад еден голем камен стоеше стражарот. Тој ги позна и ги пропушти.
„Волшебното самарче“ од Ванчо Николески (1967)
Тие ги познаа и ги поведоа.
„Волшебното самарче“ од Ванчо Николески (1967)
Тоа беа Горјан и Огнен, така мајсторски маскирани што ретко кој можеше да ги познае.
„Волшебното самарче“ од Ванчо Николески (1967)
Кога дојдоа крај Трајчета, тој се изненади и ги позна.
„Волшебното самарче“ од Ванчо Николески (1967)
А таквото однесување го избегнуваа не само жените туку и мажите кои ги познавам.
„Летот на Загорка Пеперутката“ од Србо Ивановски (2005)
„Си се капела, велиш во Езерцено? Како Русинка? Знаеш оти ме изненади? На другине“, велам, „барем на оние што јас ги познавам, им требаше поприлично време и долг пат да поминат за да се решат да отидат дури на Езерцено“.
„Жената на белогардеецот“ од Србо Ивановски (2001)
А тој е една од поумните глави што ги познавам.
„Жената на белогардеецот“ од Србо Ивановски (2001)
Анархијата тогаш не ме интересираше премногу - вистински се интересирав за неа последниве три години - така што многу луѓе кои сега ги познавам и кои имаат силни политички убедувања тогаш не ги знаев, но многу луѓе кои тогаш ги знаев сега развија политичка свест, како и јас.  К: Тие би можеле, како и младите луѓе во Италија. а мислам дека и овде тоа пред се ќе биде случајност, да уживаат... во неконвенционалното истражување.  Б: Не знам.
„МАРГИНА бр. 10“ (1997)
Дури и ако постои поголема слобода, ова отсуство изгледа е прилично тешко бреме за носење.
„МАРГИНА бр. 10“ (1997)
Единствено можам да разговарам за моите блиски пријатели кои ги познавам 30 години, тие работат на истиот јазик, на истите проблеми и идеи.
„МАРГИНА бр. 10“ (1997)
Па, колку што јас можам да сфатам, луѓето кои ги знам во основа не ја сакаат и никогаш не ја сакале авангардната музика и знам многу луѓе... разговарав со нив и им ги свирев тие работи, но поголемиот дел од нив не беа заинтересирани; а тоа се повеќето од луѓето кои ги познавам.  К: Не, но тоа не е така и во останатите видови од нивниот живот: да речеме во она што го јадат и останатото?
„МАРГИНА бр. 10“ (1997)
Мофаши. По капите ги познав.
„Небеска Тимјановна“ од Петре М. Андреевски (1988)
Ако не беше со нив и Оливера Поточка, којзнае дали ќе ги познаев.
„Небеска Тимјановна“ од Петре М. Андреевски (1988)
Од една страна на лицето ги познавам, а од другата ќе ми стојат непознати. 10.
„Небеска Тимјановна“ од Петре М. Андреевски (1988)
- Дали сè сум научил?.. во седмо предметите се тешки... морам повеќе да учам... да не ги разочарам родителите... не заради нив, тато вели - За себе да учиш, за да научиш - ние сме на второ место... има право, средината добро ме прифати.. другарите, другарките, наставничките, Еко е необичен, вонсериски, нема споредба... ми се чини како познат со години... како да сум го барал во моето минато... и сега сум го нашол - како добар другар, и како авторитет... не од некој страв туку од почит и затоа што го сакаме - најмногу учиме географија... не, од него никој не се плаши, дури и Зоки никогаш не пелтечи кога одговара... кога би бил просветен работник, би бил како Еко... за сите други не можам да давам никаков суд, не сум компетентен, доволно не ги познавам... секој со сопствен карактер - индивидуалност - со Еко минуваме најмногу време... секој си има индивидуалност и треба да си ја развива... апсурдно би било сите да сме еднакви - конфекција - униформа.
„Тополите на крајот од дедовата ливада“ од Бистрица Миркуловска (2001)
Се разбира, јас не ги познавам ниту албанскиот, ниту македонскиот јазик, но ќе бидам загрижена доколку мојата забелешка би го засегнала вашиот преведувач, но еве за што се работи!
„Потрага по Елен Лејбовиц“ од Луан Старова (2008)
- Тоа се луѓе - еснафи. Јас цел живот имам работено во трговијата, по дуќани, добро ги познавам.
„Јас - момчето молња“ од Јагода Михајловска Георгиева (1989)
Не ги познавам, - почна тој да се двоуми.
„Јас - момчето молња“ од Јагода Михајловска Георгиева (1989)
Многу се израдував кога во луѓето што влегуваа ги познав другарите - полицајци на дедо ми, оние истите со кои другарувавме на Пелистер.
„Јас - момчето молња“ од Јагода Михајловска Георгиева (1989)
Потстанав и веднаш ги познав гласовите на странските борци, зашто кај нас во четата имаше Руси, Чеси, Полјаци.
„Три жени во три слики“ од Ленче Милошевска (2000)
Во меѓувреме слушнав глас: Другарке, другарке!
„Три жени во три слики“ од Ленче Милошевска (2000)
Охрид, Преспа, Крушево, па и Берово, каде што често одиме на гости кај нашите пријатели Мира и Гоце, ги сметав за банални.
„Игбал, мојата тајна“ од Јагода Михајловска Георгиева (2000)
Секако јас подобро ги познавам девојките, отколку што може тој.
„Игбал, мојата тајна“ од Јагода Михајловска Георгиева (2000)
И се сетив на Игбал, единствениот различен од сите машки на светот.
„Игбал, мојата тајна“ од Јагода Михајловска Георгиева (2000)
Го замислував како нешто специјално, нешто сосема поинакво од градовите низ Македонија што ги познавам.
„Игбал, мојата тајна“ од Јагода Михајловска Георгиева (2000)