сум (гл.) - те (зам.)

Се кладам дека сум те гледал во Снежана и седумте џуџиња! (На Грета ѝ набабрува жилата на челото) А како ви се допаѓа мојава пицерија?
„МАРГИНА бр. 37“ (1997)
Дики, мислам дека ме излажа она за филмот!
„МАРГИНА бр. 37“ (1997)
- Кажи, ѝ вели телото. – Кај сум те трпело толку, ќе те потрпам уште малку.
„Балканска книга на умрените“ од Мето Јовановски (1992)
СЛУГАТА: Или може, повеќе пати сум те бакнал?
„Духот на слободата“ од Војдан Чернодрински (1909)
- Сум те натиснал и пак ќе те натиснам!..
„Послание“ од Блаже Конески (2008)
„Добро, до стемнување. Чиста маица облечи.
„Клучарчиња“ од Бистрица Миркуловска (1992)
Другарите ќе ми се смеат. Те молам, мамо.“
„Клучарчиња“ од Бистрица Миркуловска (1992)
И да не сум те видела бос!“
„Клучарчиња“ од Бистрица Миркуловска (1992)
Скот: (на Жан) Никогаш не сум те видел вака упорен.
„МАРГИНА бр. 26-28“ (1996)
Без страв му заговори и за другите работи што му ја труеја душата, истури порој остри зборови против старите мајстори: - Кажи ми, не ли сум те слушал?
„Бојана и прстенот“ од Иван Точко (1959)
- А бе, - тогаш проговори Геро, пред да загризе како во печен костен - не сум те прашал, како се викаш?
„Синовски татковци“ од Димитар Солев (2006)
- Азисе, се познаваме одамна, ама не сум те прашал нешто. - Прашај, Ване, прашај!
„Синовски татковци“ од Димитар Солев (2006)
Така, ќе застанеше крај некоја бука, дури и ако е сува, па ќе почнеше да ѝ кажува: „Ах, од кога не сум те видел.
„Бојан“ од Глигор Поповски (1973)
Како ќе сум те приберела јас тебе така?
„Човекот во сина облека“ од Мето Јовановски (2011)
Та си седам јас овде под дивјачката така прибрано, а ти, те слушам, пак по некое време „Фиу, фиу...“ ми чиниш, сакаш да ме натераш да ти кажам дека сум те чула, ама јас пустата не те чув.
„Човекот во сина облека“ од Мето Јовановски (2011)
Ако ти мене ми украдеш дури и еден ваш денар што го велите, мој рајт е да ти ја скинам главата, да те асасинам на самиот спот каде што сум те кечал.
„Човекот во сина облека“ од Мето Јовановски (2011)
Или ќе ме земеш Боге од Бањи или ќе те истераат од партијата!
„Синот“ од Србо Ивановски (2006)
Се обвинувам, а истовремено се тешам: не ќе да е така!
„Синот“ од Србо Ивановски (2006)
За да можат да посведочат дека сум те искористил?
„Синот“ од Србо Ивановски (2006)
Како и да е, не можам а да не ти речам: батка, како и обично на прав пат си, иако може да произлезе дека си ја згрешил насоката!
„Синот“ од Србо Ивановски (2006)
Дури и јас, иако сум речиси сигурен дека со ништо не придонесов детето да се најде в затвор, сепак се сомневам дека и кај мене може да лежи дел од вината.
„Синот“ од Србо Ивановски (2006)
Инаку зошто ќе доаѓаше кога не сум те викнал?
„Синот“ од Србо Ивановски (2006)
Признавам дека тебе кога сум те почул не ми излегло ништо лошо. (Чукање на портата). Кај нас некој како да чука?...
„Парите се отепувачка“ од Ристо Крле (1938)
Но не заборави дека сум те молела, Јан Лудвик“.
„Папокот на светот“ од Венко Андоновски (2000)
Излез, всушност, има. ‌Вложеноста на машката геј-култура во сцената со судирот меѓу мајката и ќерката, со други зборови, и тоа како може да има врска со неблаготворните општествени и дискурзивни услови во кои геј-мажите се воздигнуваат до можноста за емоционално изразување, а најмногу за еротско изразување.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Кога таа врска ќе препукне под притисокот на врховниот напон, исходува отворање простор за непредвидлива возможност и за слобода во секој емоционален и општествен однос – каква што е еротската страст – за чија цврстина како врска и за чиј идентитет како страст дотогаш се сметало дека засекогаш го оттргнуваат од царството на изборното. ‌Во овој контекст, сцената на судирот мајка-ќерка вбризгува здрава доза стварност; внесува поостро сфаќање на политиката на романтичноста.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Кога Милдред Пирс ѝ вели на ќерка си „Губи се дур не сум те убила“, таа укажува дека, спротивно на она во што романтичноста би сакала да веруваме, љубовта не ни е судбина.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
МИЛДРЕД: Никогаш не сум те лишила од ништо.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Зашто го нагризува култот на романтичноста кон неволевото, го нагризува неговото промовирање на задолжителни романтични врски, му го нагризува идеализирањето на емоционалната неслободност.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Бев вџашена. Јас да не се сеќавам кога сум те родила!
„Слово за змијата“ од Александар Прокопиев (1992)
- И тебе, Гавруше, сум те видел како лазиш на мев.
„Тврдоглави“ од Славко Јаневски (1990)
- Сестри, викнала жена му. - Овој мачител сака предвреме да нѐ породи, Вашите мажи копаат камен, се згрбавуваат, а тој...
„Тврдоглави“ од Славко Јаневски (1990)
- Слушај, жено, помодрел. - Јас сум те затруднувал, јас ќе те породам.
„Тврдоглави“ од Славко Јаневски (1990)
- Сакаш да кажеш дека си ме сонувала мртов. - Не, не сум те сонувала.
„Тврдоглави“ од Славко Јаневски (1990)
- По тебе, нели? - Зошто по мене? Други ноќе акаа околу нејзината куќа.
„Тврдоглави“ од Славко Јаневски (1990)
- Како мртов? и не сакајќи, допрел дланка до преврзаното око.
„Тврдоглави“ од Славко Јаневски (1990)
- Не сум те чула, велам, нешто заб ме боли.
„Пиреј“ од Петре М. Андреевски (1983)
- Море, чекај, кај одиш, велам јас, уште не сум те видела убаво.
„Пиреј“ од Петре М. Андреевски (1983)
- Сношти ми рече, зошто сум легнала, вели, зошто не сум те чекала.
„Пиреј“ од Петре М. Андреевски (1983)
Секој ден сум те хранел, секој ден. Тоа и сега ќе го сторам, последен пат, Цезар.
„Кловнови и луѓе“ од Славко Јаневски (1956)
Таа ја прифати играта на зборовите. - А кога е празно? Ѝ реков: - Тоа никогаш не било празно. Тебе секогаш сум те познавал.
„Кловнови и луѓе“ од Славко Јаневски (1956)
- Навистина ти велам, овчарко, оти ќе те јадам, анџак сум те начекала да те клаам в рака и да ти вратам за толкуа змии што си 'и отепал.
„Македонски народни приказни“ од Иван Котев (2007)
Јас, чедо, сум те гледала сеедно на сон, асли сега како што ми те гледам.
„Македонски народни приказни“ од Иван Котев (2007)
Едно видуање снаата, и плачејќи је рекла: - Прости ме, мила сестро, золво, оти јас сум те клеветела на брата ти, за права Бога, во сите работи.
„Македонски народни приказни“ од Иван Котев (2007)
Кај туку талкаш бре?
„Македонски народни приказни“ од Иван Котев (2007)
Сите лошотии јас сама 'и чинев и тебе те клеветев од пустио завис што сум имала на твојата кротос и твојата личотија што ја имаш.
„Македонски народни приказни“ од Иван Котев (2007)
Талкајќи умот и к'сметот по ќеот нивни, се погодило еднаш да се стретат: - О, о побратиме уме - му рекол к'сметот на умоот - море како се изгубивме вака толкуа време, што не сум те видел!
„Македонски народни приказни“ од Иван Котев (2007)
Симнало Најденко шапчето да му видит мајка му ѕвездата.
„Македонски народни приказни“ од Иван Котев (2007)
РИСТАЌИ: Јас не сум те познавал дека си бил толку итар!...
„Антица“ од Ристо Крле (1940)
Туку Никодине, никогаш во животот не сум те замолила за ништо. Понизно сум ти клечела и слугувала.
„Последната алка“ од Стојан Арсиќ (2013)
Со своите раце сум те строел а те уби одред палав.
„Пупи Паф во Шумшул град“ од Славко Јаневски (1996)
И сторивме така, имавме меки срца.
„Пупи Паф во Шумшул град“ од Славко Јаневски (1996)
- Леме, збогум, со здравје оди си, ама немој вака-така да си говорел некаде, оти лебот ќе те фати, Леме, зашто како мое дете сум те имала, тоа да го знаеш!
„Големата вода“ од Живко Чинго (1984)
„Почекај ме... Ќе донесам вино. Најпосле јас и не сакав да војувам со тебе. А ако сум те видел ваша милост, веќе нема. Друг сум јас сега.“
„Забранета одаја“ од Славко Јаневски (1988)
И дење и ноќе се молев Богородице Мајчице да ме крепи - Господ да ме поживее колку тебе да те пречекам - како што сум ѝ ветила на Ѕвезда моја... да не ја одминеш нејзината светлина... се молев... се молев... и еве - сум те дочекала... и те доведов до местото кајшто те чека... да се здружите - дорече задишана мајка Трајаница.
„Молика пелистерска“ од Бистрица Миркуловска (2014)
И тебе сум те разбудил.
„Молика пелистерска“ од Бистрица Миркуловска (2014)
Сум сонил, домаќинке моја, ама со очи оџарени и сум те наслушнувал.
„Молика пелистерска“ од Бистрица Миркуловска (2014)
ЉУБА: Драги мој, јас никогаш и не сум те сакала.
„МАРГИНА бр. 17-18“ (1995)
Јас, што сум те гледала...
„Омраза - длабоко“ од Драгица Најческа (1998)
Откога не сум те сонувала.
„Омраза - длабоко“ од Драгица Најческа (1998)
Тоа ти е благодарност што те чувам како да сум те родила, како вистинска мајка.
„Омраза - длабоко“ од Драгица Најческа (1998)
Те осветлив и ми се стори како да сум те разгорил за некој што беше присутен во тој мрак.
„Две Марии“ од Славко Јаневски (1956)
- И додека ја чувствував онака висината на мојот врат јас во себе се прашував Зар можело да се случи тетка Боса да се посомнева или да сфати дека во мене сѐ повеќе се намалува вербата во вистинитоста на она што се случуваше?
„Летот на Загорка Пеперутката“ од Србо Ивановски (2005)
- Како си смеела и да помислиш дека сум те избегнувал – ѝ велев можеби и со израз на неверување иако ја зборував вистината.
„Летот на Загорка Пеперутката“ од Србо Ивановски (2005)
Па знаеш дека јас сум те извлекол од бункерот што гореше.
„Постела на чемерните“ од Петре Наковски (1985)
- Што? Зар нема да се видиме? - Кој знае... Војна е...
„Постела на чемерните“ од Петре Наковски (1985)
А може и тогаш да сум те сакал, вели, ама не сум знаел.
„Небеска Тимјановна“ од Петре М. Андреевски (1988)
„Нинче, мора многу да сум те навредил... не сакајќи...“
„Тополите на крајот од дедовата ливада“ од Бистрица Миркуловска (2001)
И да не сум те слушнал повеќе да се потсмеваш. Потсмевот е сомнеж.
„Големата удолница“ од Петре Наковски (2014)
Море не в куќи, туку да не сум те видел покрај мојата куќа да си поминал. Надвор, ти грчки подлизурко!
„Големата удолница“ од Петре Наковски (2014)
- Признавам, - ѝ реков, - дека во тие моменти ми се чини оти те мразам и дека посакувам никогаш повеќе да не те видам, ама кога ќе ми мине лутината ми е жал што сум те мразел.
„Јас - момчето молња“ од Јагода Михајловска Георгиева (1989)
Никогаш во животот не сум те видел, - му реков и се свртев кон тврдоглавиот катанец.
„Јас - момчето молња“ од Јагода Михајловска Георгиева (1989)
Тоа ме погледна прашално и изненадено, па „запеа“: - Кој си ти, досега никогаш не сум те забележал?
„Јас - момчето молња“ од Јагода Михајловска Георгиева (1989)
Не сум те викнал за тоа.
„Вежби за Ибн Пајко“ од Оливера Николова (2007)
Рече: „Сум те гледал многупати кога доаѓав во манастирот, Петре. Те меркав и те запаметив.
„Вежби за Ибн Пајко“ од Оливера Николова (2007)
„Никогаш не сум те оставил да ми бидеш должен“, рамнодушно рече Едо Бранов од Битола што предизвика нов бран смеа, краток, но спонтан.
„Продавница за љубопитните“ од Мето Јовановски (2003)
- Не сум те видела пред „Лондон”, затоа те прашав – рече таа. – Со Лета се гледаме почесто, а со тебе не.
„Игбал, мојата тајна“ од Јагода Михајловска Георгиева (2000)
Сега си лута, зашто сметаш дека сум те навредила и, за да ми се одмаздиш го велиш тоа.
„Игбал, мојата тајна“ од Јагода Михајловска Георгиева (2000)
- Па, Лета живее на пет чекори од „Лондон”, тоа е нејзино маало, затоа ја гледаш.
„Игбал, мојата тајна“ од Јагода Михајловска Георгиева (2000)
Брат ми знаеше колку можам да бидам незгодна ако се запијачам за нешто и го смени однесувањето: - Слушај, Бреза, не сум те излажал, само убаво размислив.
„Игбал, мојата тајна“ од Јагода Михајловска Георгиева (2000)
Не е ли така?
„Игбал, мојата тајна“ од Јагода Михајловска Георгиева (2000)
Туку, не сум те прашала, излегуваш ти во град или уште се мавташ на „Млечен” кај вас и на клупите во Капиштец?
„Игбал, мојата тајна“ од Јагода Михајловска Георгиева (2000)
Да не сум те видел, разбра?
„Игбал, мојата тајна“ од Јагода Михајловска Георгиева (2000)
Сепак е тоа голем ризик за тебе, да доаѓаш со нас големите, и тоа сите машки, а само ти девојче.
„Игбал, мојата тајна“ од Јагода Михајловска Георгиева (2000)
- Што ме мислиш ти мене? – се поднавредив. – Одам каде што сакам и кога сакам.
„Игбал, мојата тајна“ од Јагода Михајловска Георгиева (2000)