обрне (гл.) - внимание (имн.)

Ние не можеме, а да не обрнеме внимание на овие [штетни] појави.
„Работни спорови - Позитивни примери од судската пракса“ од Димитар Апасиев (2011)
Ќе одговара и имателот на предметот ако штетата произлегла од некоја скриена мана или скриено својство на предметот на кои тој не му обрнал внимание.
„Работни спорови - Позитивни примери од судската пракса“ од Димитар Апасиев (2011)
Наместо имателот на предметот, и исто како тој, одговара лицето на кое имателот му го доверил предметот да се служи со него, или лицето кое е инаку должно да го надгледува, а не е кај него на работа.
„Работни спорови - Позитивни примери од судската пракса“ од Димитар Апасиев (2011)
-Тој сеедно брзо би се задушил во ковчегот.
„МАРГИНА бр. 37“ (1997)
Како не си обрнал внимание на тоа.
„МАРГИНА бр. 37“ (1997)
Тоа е една таква составка на националниот фолклор на која умниот не ѝ обрнува внимание.
„Балканска книга на умрените“ од Мето Јовановски (1992)
Лежи гола, а дедо ми ја покажува, ми обрнува внимание да забележам како е истенчена, сведена на ширина на лико трева од што е потрошена од фикарење глави и брцање во душмански шкембиња.
„Балканска книга на умрените“ од Мето Јовановски (1992)
Во ќошот, под големата врамена слика на некогашниот фудбалски тим од Маказар (сега не постои) ги забележав Жабе и Џорџ, но не им обрнав внимание.
„Бунар“ од Димитар Башевски (2001)
Значи, синот (бидејќи е поинтересна фигура за анализа) ги одбира најкривите патишта во животот, само за да го натера таткото да му обрне внимание, да го застане на правиот пат (а и двајцата мислеа дека на едниот му е поправ од другиот).
„Вител во Витлеем“ од Марта Маркоска (2010)
Тој не ѝ обрнува внимание, влегува во нејзината соба.
„Светилка за Ханука“ од Томислав Османли (2008)
Толку сум слободен да Ви обрнам внимание, со оглед на моето долгогодишно дејствување во германската јавност и мојата длабока поврзаност со германската музика, на настани што се случуваат во музичкиот живот, а коишто не мораат, по мое мислење, нужно да бидат поврзани со повторното оживување на нашето национално достоинство, кое сите тие го поздравуваме со благодарност и веселба.
„МАРГИНА бр. 35“ (1997)
Учителката - мирна, трпелива - не обрнува внимание на останатите и се сосредоточува на Борис, со погледот и со гласот.
„МАРГИНА бр. 22“ (1995)
Но Лангачот на ова не му обрнува внимание.
„Дружината Братско стебло“ од Јован Стрезовски (1967)
Но учителот нему не му обрнува внимание.
„Дружината Братско стебло“ од Јован Стрезовски (1967)
Бучеше нешто, како тапан некаде да бие без прекин, но од каде идеше, уште не можеше да се разбере, бидејќи воздухот уште беше исполнет со денешната врева.
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
Еден пајдос кога Толе се накашла трипати, му се запули едно детиште во очите и му намигна со левото око, но Толе не му обрна внимание, бидејќи истото беше толку младо и толку слабо, та на Толета му беше просто неверојатно и да помисли дека тоа дете ќе може да издржи такви напори и ќотеци.
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
И штотуку падна мракот Тренков, восхитувајќи се, почна да им обрнува внимание на другите војводи и четници: — Слушајте, слушајте! ридиштата одѕеваат нешто.
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
- Вашиот син треба да обрне внимание на својата жена.
„Двоглед“ од Горан Јанкуловски (2011)
Пази Боже! Павле е обичен, скромен човек. Учител. Бубачка. Тих, незабележлив.
„Бојана и прстенот“ од Иван Точко (1959)
Барем да беше Павле некаков таков што обрнува внимание со облеката.
„Бојана и прстенот“ од Иван Точко (1959)
Животот е изобилство.
„МАРГИНА бр. 11-12“ (1995)
Луѓето обрнуваат внимание на многу работи.
„МАРГИНА бр. 11-12“ (1995)
Во собата немаше ништо (ниту мебел, ниту слики).
„МАРГИНА бр. 11-12“ (1995)
Морам да обрнам внимание и на читателот и на самата себе, бидејќи сега веќе и ние сме вклучени во тој процес.
„МАРГИНА бр. 8-9“ (1994)
Веројатно тој обрна внимание на тие пројави во работата на жена си кога, свесно или несвесно, му се пристори или поверува дека сето тоа секако ќе резултира со нешто одредено.
„Човекот во сина облека“ од Мето Јовановски (2011)
И намерно не знаат како се викал, едни го крстат Григорие други Георгие, и намерно не знаат ни од кое колено на Акиноските бил, дали од првото што се доселило во Потковицата или од некои од подоцнежните (и покрај што настаните, видовме, укажуваат на првото, врзано е за првите доселеници Турци во Потковицата, конкретно за Арслан бег, но кога човек ќе му обрне внимание на тоа, тие, за да му дадат уште поголема зачуденост на сето ова, за да ја изедначат сета таа историја со божје претсказание, си плукаат во пазувите, крстејќи се бошотат нејасни зборови и избегнувајќи да одговорат или да го продолжат разговорот, итро и брзо ја менуваат темата) но бил стар, мошне стар, и праведник.
„Потковица на смртта и надежта“ од Миле Неделкоски (1986)
Тие очи сега отидоа кај послужавникот и им обрнаа внимание на двете пржени јајца.
„Невестата на доселеникот“ од Стојан Христов (2010)
Френк ги забележуваше малите нешта, на кои неговиот брат, поради расеаноста, забораваше да им обрне внимание.
„Невестата на доселеникот“ од Стојан Христов (2010)
Во својата анализа на Бентамовиот Паноптикум, Фуко обрнува внимание на структурата која е во сржта на неговото делување.
„МАРГИНА бр. 4-5“ (1994)
-Дозволете, според мое мислење тој факт не му се случил на Херасков туку на Тредјаковски - ќе речете во тој случај, доколку сте начитан човек, на што Сухов одговара секогаш исто: „Работата е нејасна“; ако не сте начитан човек, вие само ќе кимнете со главата, само можеби малку ќе се солидаризирате: „Ете како се подбивале со поетите во времето на царизмот“. okno.mk | Margina #4-5 [1994] 69
„МАРГИНА бр. 4-5“ (1994)
-А ова е, молам да се обрне внимание, гробот на Ана Василиевна Горчакова, родена сестра на генералисимусот Суворов-Римникси.
„МАРГИНА бр. 4-5“ (1994)
Другите размислувања за областите на моќ би го вклучиле степенот до кој сѐ уште постои некоја од структурите кои ги претставуваат претходните системи на владеачка моќ, и степенот до којшто институционалните нееднаквости - тие од структурна природа и тие кои се однесуваат на нееднаквоста на можностите - доминираат во нашата култура.
„МАРГИНА бр. 4-5“ (1994)
Вам некако ви е незгодно, се чувствувате непријатно, како да сте ги намокриле нозете, па сепак го следите Сухов, како осуденик.
„МАРГИНА бр. 4-5“ (1994)
обрнете внимание на епитафот - продолжува Сухов: -беше таков измамник, што дури ни епитафот никој не сакаше да му го состави, жената го состави тој епитаф: Овде е правот на Херасков; ожалостената сопруга Со солза чувствителна признание му оддава... - ќе прочиташ и ќе плукнеш од негодување!
„МАРГИНА бр. 4-5“ (1994)
Поконкретно, обрнува внимание на опсесивноста со која некои геј-мажи ценат, сакаат и се фиксираат на нешта што многумина други ги сметаат за тривијални, ситни или речиси незабележливи нијанси на архитектонскиот или на внaтрешниот дизајн.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
За да му се спротивстави на тој притисок, Јошино сака да ни обрне внимание на „мрачната страна на асимилацијата“.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Убаво си е да се слави фактот дека „настраните кои имаат дваесетина и помалку години... гледаат дека се горе-долу прифатени каде и да одат“, барем во Њујорк, а најмалку од сѐ сакам да ја обезвреднам таа добра вест.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Милер раскажува дека еднаш му дал касета со Јужниот Пацифик на некој дечко во кого бил потајно вљубен, касета што го репродуцирала површинското крцкање од лонгплејката што ја имал уште од детството – крцкање што особено се слушало на „Некоја чудесна вечер“, нумерата што очигледно најчесто ја вртел и на која особено сакал да му го обрне вниманието на предметот на својата љубов.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
На пример, Фелоус собира низа лични раскажувања што силно сведочат за степенот на страста на геј-мажите за естетско совршенство, за идеална убавина – појава што веќе ја забележавме.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Геј-луѓето сега можат да си излезат од плакарот, но во светот ќе напредуваат само ако се погрижат тие нивни нестандардни идентитети да не ѝ се натураат премногу живописно на совеста на стрејт-луѓето.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Таквото лековерно верување во вистинитоста на конвенционалните поимања е сосема разбирливо, особено кога се темели врз толку длабоко вкоренети и навидум неприкосновени идеологии како оние што се однесуваат на полот и на родот, но тоа истовремено е и немудро и крајно непотребно.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Без женски петлиња и кралици, ве молиме“.427 Остро реагирајќи на ваквиот тренд, геј-научникот по право Кенџи Јошино објави речовита критика на „покривањето“, склоноста на стигматизираните групи да ги обзнанат своите различности, но да ги минимизираат значењето и видливоста на тие разлики за да бидат прифатливи во поширокото општество.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Типовите устроени кон зачувување се љубители на ситничава внимателност околу ситниците на дизајнот...
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Херменаутиката е општа пракса на лектира или одгатнување на религиозен, литературен или филозофски текст, и која претпоставува дека текстот овозможува читање во одредена смисла, и дека, доколку се обрне внимание кон длабочината на текстот, нужно се доаѓа до смислата, до содржината и значењето на текстот.
„МАРГИНА бр. 1“ (1994)
Во електронската ера, со нејзината информативна анксиозност, уредувањето - бирањето на што да се обрне внимание - е вистински предизвик.
„МАРГИНА бр. 1“ (1994)
Но, на тоа речиси никој не обрнува внимание.
„Мудрецот“ од Радојка Трајанова (2008)
Млади парови – насмеани и гласовити, прегрнати во од си делат бакнежи и никој не им обрнува внимание и воопшто не им е гајле што и како мислат другите.
„На пат со времето“ од Петре Наковски (2010)
Тоа обрна внимание на многумина...
„Солунските атентати 1903“ од Крсте Битоски (2003)
Но, другарките како да не обрнаа внимание на тоа што го рече Ели и зазборуваа за друго. Тие беа сѐ уште мали.
„Друга мајка“ од Драгица Најческа (1979)
Дури и дека кралот е гол.
„МАРГИНА бр. 29-31“ (1996)
„Да-да-да, и јас обрнав внимание на тоа, - велеше другиот паѓајќи од смеа.
„МАРГИНА бр. 29-31“ (1996)
Никој не обрнува внимание.
„МАРГИНА бр. 29-31“ (1996)
Другиот веднаш се фаќаше за стомак и се виткаше од смеа, сфаќајќи, јасно е, дека кралот воопшто нема никаква облека.
„МАРГИНА бр. 29-31“ (1996)
Прво не обрнав внимание, но сепак разговорот продолжуваше.
„МАРГИНА бр. 29-31“ (1996)
И како ли тоа се случи што започнав да слушам различни нешта?
„МАРГИНА бр. 29-31“ (1996)
Беше еден од оние самјаци, кои воопшто не обрнуваат внимание колку е длабок снегот, за да продолжат да ја бараат и да ја пронаоѓаат својата храна, а по дирата, што ја имаше оставено зад себе тој, сега можеа да чекорат слободно еднододруго двајца луѓе.
„Белата долина“ од Симон Дракул (1962)
Но, тој нека не обрнува внимание на таа пуста слабост да плетка што било а што не било.
„Пустина“ од Ѓорѓи Абаџиев (1961)
- Таа неплодност е сигурно последица на некоја инфекција или висока температура на која не било обрнато внимание.
„Последната алка“ од Стојан Арсиќ (2013)
Ниту еднаш во животот тој не обрнал внимание што се одигрува и што се случува секој ден на улица, на што, како што е познато, секогаш ќе погледне токму неговиот брат, младиот чиновник, раширувајќи ја до таа мера проникливоста на својот немирен поглед, што ќе забележи дури и кога некому, од другата страна на тротоарот, му се подраспарале панталоните,  што секогаш предизвикува подмолна насмевка на неговото лице.
„Црни овци“ од Катица Ќулавкова (2012)
Наместо да го обрне вниманието на главната точка на работата, тој почна да го распрашува Акакиј Акакиевич: а зошто толку доцна се враќал, да не наминувал и да не посетил тој случајно некоја непристојна куќа, така што Акакиј Акакиевич сосема се засрами и излезе од него и самиот не знаејќи дали прашањето околу шинелот ќе си го добие потребниот тек на работите или не.
„Црни овци“ од Катица Ќулавкова (2012)
Малку по малку, исчезна сосема и оној од разораната земја и од расфрланите предмети што ги опкружуваат сите нови градби; народот ги разнесе и водата ги однесе искршените колци и парчињата од скелињата и преостанатата граѓа, а дождовите ги измија трагите од каменорезачкиот труд.
„Црни овци“ од Катица Ќулавкова (2012)
Везирот му обрна внимание на муалимовиот натпис во стихови, пополека ја крена раката и двапати го прецрта целиот натпис.
„Црни овци“ од Катица Ќулавкова (2012)
Додавајќи еден рефлекс од грбот на девојчето во огледалото, Duchamp со еден удар убива две муви: ни обрнува внимание и на огледалото и на нејзината коса.
„МАРГИНА бр. 6-7“ (1994)
Невестата е изедначена со темјанушката, која, пак, од своја страна, изедначена со Ергенот го симболизира андрогинството. Невестата и Ергенот пак се едно.
„МАРГИНА бр. 6-7“ (1994)
Да се вратиме сега на предложената идентификација Duch- amp/Аполинер.
„МАРГИНА бр. 6-7“ (1994)
Да обрнеме внимание, сега, дека Duchamp-овиот портрет на налепницата од шишенцето за Belle Haleine, Eau de Voilette, ја прикажува пред сѐ неговата глава, и дека односот помеѓу зборовите „глава“ и „сад“ може да се согледа како во светлината на етимолошката анализа, така и во алхемиската традиција.
„МАРГИНА бр. 6-7“ (1994)
Така исто мажот се чувствува кога жената која му била фантазија при самозадоволувањето не му обрнува внимание.
„Читај ми ги мислите“ од Ивана Иванова Канго (2012)
Го избегнува и не му обрнува внимание.
„Читај ми ги мислите“ од Ивана Иванова Канго (2012)
Му треба некој што ќе му обрнува внимание.
„Читај ми ги мислите“ од Ивана Иванова Канго (2012)
Брадата го открива карактерот кај човекот: оној што ја пушта брадата да му расте слободно, природно, диво, без да ја дотерува и обликува - има нешто уметничко во себе, повеќе го обликува духот отколку брадата; оној, пак, што ја потскаструва брадата, што ја дотерува, негува и обликува - ја искажува својата префинетост, нежност, желба за блискост и допадливост; оној што ѝ дава форма на брадата во вид на трака што му врви преку вилицата и се спојува со зулуфите - сака да е упадлив, да обрне внимание на себе; оној што ја бричи брадата само на врвот од вилицата оставајќи ја гола како јајце и надевајќи ѝ на брадата од образите да се спои, прекинувајќи ја како прекинат мост - тој ја искажува својата затвореност, потиштеност, нерешителност, колебливост; оној што ја пушта брадата да му расте само на врвот од вилицата спојувајќи ја со мустаќите, ја изразува својата ученост и љубопитност кон сѐ, полн е со енергија и сигурност во себе; оној што ја остава брадата да му расте во вид на шилец или ластовичино крилце спуштајќи ја накај гушата - пргав е и склон кон брзање: брза и во мислите и во постапките; оној што носи порабена „шпанска брада“, полн е со искушенија и желби за доживувања, за авантури, за весел и безгрижен живот.
„Животраг“ од Јован Стрезовски (1995)
Дедо му Аврам кога лежеше болен и кога вака му доаѓаа луѓе со понада, велеше: „Во животот човек може да ти направи зло колку што сака, тоа се простува, но најтешко е ако пред умирање не ти обрне внимание, ако во тие моменти ти се сити или свети...“
„Животраг“ од Јован Стрезовски (1995)
Наука На крајот ќе ви обрнам внимание и на фактот дека кога станува збор за споменатите дијагнози, не се работи само за толку раширени идеи на познати филозофи, туку и дека концептите на тие понови сознанија им одговараат и на нашите тн. „тврди“ науки.
„МАРГИНА бр. 36“ (1997)
За нашата сегашност, а и за нашата иднина ќе важи следново: човек мора да обрне внимание на контекстите, на преместувањата и придвижувањата за да може да ја осознае играта на смислата и за во неа да може да учествува.
„МАРГИНА бр. 36“ (1997)
Азра им се приклучи на Андон и Лилица кои тогаш стоеја пред креветот отпростум и не обрнаа внимание на нејзиното кажување.
„Полицајка в кревет“ од Веле Смилевски (2012)
Седејќи како во прекрасен сон, Винстон не обрна внимание додека се полнеше неговата чаша.
„1984“ од Џорџ Орвел (1998)
Тој фрли на Винстон еден единствен остар поглед, како да му го утврдува идентитетот, а потоа престана да му обрнува внимание.
„1984“ од Џорџ Орвел (1998)
Даскалот Бино беше предупреден од поп Петка да обрне внимание на идниот поп Крсте и овој го „зеде под рака".
„Крпен живот“ од Стале Попов (1953)
Неколку момчиња и девојчиња ги видоа и им обрнаа внимание на постарите, а овие бргу го известија попот и ќефалијата.
„Калеш Анѓа“ од Стале Попов (1958)
На овиснатата глава на петелот во рачињата на внукот на Петра никој не обрнува внимание.
„Исчезнување“ од Ташко Георгиевски (1998)
Ба, ба, шо са пикнало у неа мори жено? се туфка Танаско а Танаскоица, иако без снагата на Танаско, трипати повеќе лепчиња му има испечено во својата фурна, не обрнува внимание на неговите лафови, туку се загнува да ја поврати момата.
„Исчезнување“ од Ташко Георгиевски (1998)
Расмеано право в очи го гледаше Еда, а со залажувачки погледи повремено се свртуваше кон Марка со цел да му обрне внимание дека таа слуша со посебно интересирање како тие двајцата зборуваат.
„Продавница за љубопитните“ од Мето Јовановски (2003)
Подигнатиот машки глас до ушите на авторот допираа толку чисто што авторот е сигурен дека ако обрнел внимание и би разбрал што човекот од под смогот таму некаде во Чаир некому му рече.
„Продавница за љубопитните“ од Мето Јовановски (2003)
Авторот пак мораше да го почека овој да му обрне внимание.
„Продавница за љубопитните“ од Мето Јовановски (2003)
Едо беше по природа чист и уреден момчак, со секогаш чиста облека и чевлите светнати, но сега, по средбата со Германија, откако го доживеа нејзиното чисто тело и за да ѝ биде дораснат, почна посебно да обрнува внимание на себе.
„Продавница за љубопитните“ од Мето Јовановски (2003)
„Ако му кажуваш, кажи му сè по ред“, рече дедо Стефан, просто му се накара на деда Најда, но дедо Најдо како да не сакаше да обрнува внимание на неговите зборови.
„Продавница за љубопитните“ од Мето Јовановски (2003)
Таа на неколку пати фрли кус, секавичен поглед кон него како да го опоменува да не го прави тоа сега додека таа е со своите колешки, но авторот намерно не обрна внимание на опомената.
„Продавница за љубопитните“ од Мето Јовановски (2003)
Кога ѝ обрна внимание, таа веќе насмеано го гледаше и штом тој ја забележа, таа го тргна погледот од него и отиде натаму кон касата каде што беше клапнат дебелиот човек, сигурно стопанот како што подоцна дозна Едо.
„Продавница за љубопитните“ од Мето Јовановски (2003)
Секретарот Јаворов добро го слушна коментарот на Јагулче, но не му обрна внимание.
„Патот на јагулите“ од Луан Старова (2000)
Обрнете внимание на што личи тој плод кога ќе му откинете два- три касаи.
„Желките од рајската градина“ од Србо Ивановски (2010)
Курта и Кртовица не му обрнуваат внимание.
„Последниот балкански вампир“ од Дејан Дуковски (1989)
Но големите деца не му обрнуваат внимание.
„Зоки Поки“ од Оливера Николова (1963)
Ја обземало тага што не може како другите деца да трча, што при врвење по улица некој невнимателен човек се подзавртува и ја загледува како оди нанесувајќи ѝ го погледот болка, што скоро сите ученици меѓу себе некој некоја ја сака или има симпатии, се дружат, шетаат заедно, а нејзе никој не ѝ пријдува, не ѝ обрнува внимание.
„Прва љубов“ од Јован Стрезовски (1992)
Само обрнете внимание што има околу вас. (Ако во Индија сакате публика, ми рече Гита Сарабхаи, потребно е да имате само една или две личности). 2.
„МАРГИНА бр. 10“ (1997)
Маргина и во иднина ќе настојува да обрнува внимание на некои ретки понеобични нешта во нашиот медиски простор, и плус ќе настојува прво да се воспостави соработка меѓу тие пар слабички и по многу нешта инфериорни „независни“ медији, а потоа таа соработка да се одвива во насока на многу поголем префесионализам, на многу поголема одговорност за изречените нешта.
„МАРГИНА бр. 10“ (1997)
Презимето Мурџови беше доволно да ги потсети луѓето на една крупна старичка по име Петра која ги предупредила да не обрнуваат внимание на болвите што ќе ги сполазат оти не биле толку опасни како вошките па мораа да признаат дека побегнале на врат на нос без да си ја завршат работата.
„Црна билка“ од Ташко Георгиевски (2006)
Никој не обрнува внимание дека Мурџо ги има оклештено забите, дека како маѓепсан пред него стои и не мрднува Дончо, а исто така, како маѓепсана, понастрана стои Пела и гледа во нив.
„Црна билка“ од Ташко Георгиевски (2006)
Оти при крај ручекот, а после зафатена со раскревање и миење садови, Пелагија не обрна внимание на Персините размислувања и слутења.
„Црна билка“ од Ташко Георгиевски (2006)
Александар виде дека заканите се залудни, коњот не обрнува внимание на нив, ами сака само да трча, веднаш му ги отпушти уздите, го спотна уште посилно, викајќи и удирајќи го со нозете.
„Еп на Александар Македонски“ од Радојка Трајанова (2006)
Захаријадис без да му обрне внимание, рече: - Продолжи, Барsотас...
„Големата удолница“ од Петре Наковски (2014)
Тогаш на тоа не обрнале внимание, а и не биле така организирани како откога дојде дедо Геро Војвода.
„Крстот камбаната знамето“ од Мето Јовановски (1990)